اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار فارس در امور روحانیت:

هنرمندان از دیدگاه معرفتی برخوردار باشند

خبرگزاری فارس: مشاور استاندار فارس در امور روحانیت گفت: هنر از درون انسان بیرون می‌آید و اکتسابی نیست از این رو هنرمندان باید از دیدگاه معرفتی برخوردار باشند.

هنرمندان از دیدگاه معرفتی برخوردار باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان فارس، حجت‌السلام محمدحسین کاویانی‌راد در نشست با مربیان گروه صالحین بسیج هنرمندان فارس اظهار داشت: بزرگ‌ترین رسالت انقلاب اسلامی این بود که انسان‌ها را به مسیر تعالی هدایت کند و در کنار توجه به مادیات و زندگی دنیوی راه تعالی را به آنها نشان دهد.

وی ادامه داد: هنر وسیله‌ای برای رسیدن به مقصد است و اگر انسان‌ها وسیله و مقصد را با یکدیگر یکی بدانند دچار ضرر و زیان می‌شوند.

مشاور استاندر فارس در امور روحانیت گفت: هنر می‌تواند انسان را به تکامل و تعالی برساند و به افراد بیاموزد که بنده هستند چراکه بندگی بشر موجب به کمال رسیدن او می‌شود.

کاویانی‌راد در تعریف هنر توحیدی تصریح کرد: هنری توحیدی است که بشریت را از مسیر طاغوت در مسیر توحید و بندگی خدا قرار دهد، بنابراین هنر وسیله است و هیچ‌گاه نباید به جای مقصد بنشیند.

وی دیدگاه هنر برای هنر را نادرست دانست و خاطرنشان کرد: هنر برای هنر غلط است و باید هنر با راه متقن علمی مشخص شود چراکه وسیله‌ای برای رسیدن به هدف است.

سر مربی گروه صالحین بسیج هنرمندان فارس به نقل از امام صادق (ع) گفت: اگر کسی در راهی قدم می‌گذارد باید به‌ حتم با بصیرت قدم بگذارد.

کاویانی‌راد افزود: هر هنرمندی باید یک تعریف تئوریک از انسان و از مقوله انسان‌شناسی اطلاعات کامل داشته باشد.

وی تصریح کرد: هنر از درون انسان بیرون می‌آید و اکتسابی نیست از این رو هنرمندان باید از یک دیدگاه معرفتی برخوردار باشند و با یک نگاه معرفتی به این مقوله بپردازند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس در ادامه این هم‌اندیشی گفت: به دنبال نشر هنر متعالی و والا در جامعه هستیم و امیداواریم بتوانیم کرامت‌های انسانی را در جامعه افزایش دهیم.

حجت حسنی ادامه داد: نگاه بسیج هنرمندان به هنری است که بتواند نگاه متعالی و پاک را در این عرصه در جامعه افزایش دهد.

وی حضور هنرمندان متعهد را در جامعه بسیار تاثیرگذار دانست و ادامه داد: هنرمندان متعهد با خلق آثار ارزشی خود می‌توانند جامعه را به سمت تعالی هدایت کنند.

این مسئول استفاده از پل ارتباطی فطرت را برای انتقال پیام به جامعه بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: رهبر کبیر انقلاب برای انتقال ارزش‌ها از پل ارتباطی فطرت استفاده کردند و هنرمندان ما نیز از طریق تبادل فطرت و پل ارتباطی آن به آسانی می‌توانند آثار متعالی را به جامعه ارائه دهند.

این مقام فرهنگی افزود: اگر معتقد هستیم که دین اسلام دین کامل است بنابراین باید در قالب‌های مختلف بتوانیم محتوایی ارزشی را به جامعه ارائه دهیم.

دبیر انجمن داستان بسیج هنرمندان و مربی گروه صالحین نیز در پایان این نشست تصریح کرد: ما در ایران فقط به تولید آثار داخلی پرداخته‌ایم و به کارهای فرهنگی توجه نکردیم یعنی آثار هنرمندان ارزشی ما برای استفاده کشورهای دیگر ترجمه نشده که ضعف اساسی در انتقال ارزش‌های والایی انسانی به جهانیان است.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول