اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول فناوری و تکنولوژی شرکت ذوب‌آهن:

طرح توازن ذوب‌آهن سال جاری به بهره‌برداری کامل می‌رسد

خبرگزاری فارس: کارشناس فناوری و تکنولوژی شرکت سهامی ذوب‌آهن گفت: طرح توازن شرکت سهامی ذوب‌آهن در سال جاری به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

طرح توازن ذوب‌آهن سال جاری به بهره‌برداری کامل می‌رسد

اردشیر منجزی در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی فولاد، متالوژی و ریخته‌گری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان در تمام نمایشگاه‌ها حضور فعالانه داشته است.

وی با اشاره به اثرگذاری ذوب‌آهن در دیگر واحدهای تولیدی کشور ادامه داد: این کارخانه بنیان‌گذار کارخانه‌‌های بزرگ کشور است و کارخانه‌هایی از قبیل صبا، نیشابور، میبد و دیگر کارخانه‌های بزرگ کشور نشأت گرفته از ذوب‌آهن بوده‌اند.

کارشناس فناوری و تکنولوژی شرکت سهامی ذوب‌آهن با اشاره به اهداف شرکت سهامی ذوب‌آهن در زمینه شرکت در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی فولاد، متالوژی و ریخته‌گری افزود: سابقه و نوع فعالیت این شرکت برای همگان مشخص است، اما با شرکت در این نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات جدید خود را به متخصصان معرفی می‌کنیم.

وی از طرح‌های توسعه شرکت ذوب‌آهن سخن گفت و اضافه کرد: طرح توازن یکی از مواردی است که این شرکت به منظور توازن بخش‌های مختلف خط تولید و در نتیجه افزایش تولید سالانه دارای توان 1.9 میلیون تن در سال به 3.6 میلیون تن چدن و مقاطع فولادی به مرز 2.7 میلیون در سال است.

منجزی تاکید کرد: طرح توازن شرکت سهامی ذوب‌آهن در سال جاری به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

وی از طرح 5 میلیون تن از دیگر طرح‌های توسعه شرکت سهامی ذوب‌آهن نام برد و تصریح کرد: بزرگ‌ترین طرح در برنامه‌های توسعه طرح شهید کاظمی با هدف رسیدن به 5 میلیون تن انواع فولادهای کیفی، صنعتی و ساختمانی است.

کارشناس فناوری و تکنولوژی شرکت ذوب‌آهن ادامه داد: طرح شهید کاظمی با داشتن واحدهایی از قبیل گندله‌سازی، کک‌سازی، کوره بلند، فولادسازی، نورد، آهک‌سازی و نیروگاه با ظرفیت 2 میلیون و 280 هزار تن فولاد در سال با انواع محصولات فولادی در سال جاری آغاز و در سال 1394 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از دیگر طرح‌های توسعه شرکت سهامی ذوب‌‌آهن سخن گفت و افزود: طرح جذب چدن یکی دیگر از طرح‌های توسعه این شرکت است که به لحاظ تکنولوژی هدف اصلی آن افزایش محصولات فولادی تا سقف 700 هزار تن با استفاده از ظرفیت‌‌های بالقوه و زیر سقف امکانات موجود و حداقل استفاده از واحدهای جدید طرح توازن است.

منجزی در پاسخ به پرسش خبرنگار این رسانه مبنی اینکه بیشترین مشکل فراروی ذوب‌آهن چیست، اظهار کرد: تنها مشکلی که در حال حاضر صنعت ذوب‌آهن با آن مواجه شده قدمت طولانی مدت آن است که هزینه‌های گزافی برای بازسازی آن باید پرداخت شود.

وی در ادامه تاکید کرد: ذوب‌آهن یک شرکت مادر است که بیشتر کارخانه‌ها از آن نشأت می‌گیرند، بنابراین سازمان ایمیدرو باید در زمینه یاری به این شرکت اقداماتی را انجام دهد.

انتهای پیام/ل20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول