اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

میر آموزش و پرورش ابهر:

مدارس هیئت امنایی تا اول مهر هوشمند سازی شوند

خبرگزاری فارس: میر آموزش و پرورش ابهر گفت: مدارس هیئت امنایی باید تا اول مهر هوشمند سازی شوند.

مدارس هیئت امنایی تا اول مهر هوشمند سازی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا قنبری ظهر امروز در جمع مدیران مدارس شهرستان ابهر اظهار کرد: از سال تحصیلی آینده برای نخستین بار، دبیرستان نمونه دولتی دخترانه بنت‌الهدی در ابهر مستقر شده و از بین پذیرفته‌شدگان در پایه اول دبیرستان ثبت‌نام می‌کند.

وی هدف از تشکیل جلسه مدیران را بحث ثبت‌نام و کلاس بندی به موقع دانش‌آموزان مقطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان عنوان کرد و افزود: تا زمانی که ثبت نام کامل و کلاس‌بندی دانش‌‌آموزان به صورت کامل صورت نگیرد، ساماندهی نیروها امکان‌پذیر نخواهد بود.

میر آموزش و پرورش ابهر در ادامه با دادن مهلت یک هفته‌ای به مدیران مدارس در زمینه معرفی عوامل اجرایی مدارس افزود: مدارس باید از میان نیروهای کسر ساعت موظف راهنمایی اقدام کرده و بحث ثبت‌نام دانش‌آموزان را تا سه روز آینده به پایان برسانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ثبت‌نام دانش‌آموزان مقطع ابتدایی خبر داد و گفت: از بین نیروهای مقاطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان 904 نفر از نیروهای ابتدایی فراخوان شده‌اند تا در این مقاطع تدریس کنند.

قنبری در ادامه افزود: به علت حذف کلاس اول راهنمایی امسال با 170 نیرو در مقطع راهنمایی با کسر ساعت موظف مواجه هستیم که باید از این نیروها در پست‌های اجرایی مدارس استفاده شود.

وی در ادامه با اشاره به بحث اوقات فراغت دانش‌آموزان، کلاس‌های جبرانی، نمره مستمر دانش‌آموزان، طرح هجرت سه،

پروژه مهر، پاسخ به موقع مدیران به بخش‌نامه‌ها، درصد قبولی دانش‌آموزان در کنکور، اتصال مدارس به اینترانت ملی، دانشگاه فرهنگیان، هوشمند سازی مدارس و متحدالشکل کردن پوشش دانش‌آموزان مدارس پسرانه اشاره کرد و گفت: در بحث هوشمند سازی مدارس اقدامات خوبی صورت گرفته و مدارس هیئت امنایی نیز باید تا اول مهر هوشمند شوند.

میر آموزش و پرورش ابهر با اشاره به اینکه در صورت هوشمند نشدن مدارس هیئت امنایی امتیاز این مدارس لغو می‌شود، از مدیران این مدارس خواست اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به متحدالشکل کردن پوشش دانش‌آموزان مدارس پسرانه نیز گفت: با تشکیل کمیته پوشش متشکل از نماینده مدیران، کارشناس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش به عنوان دبیر کمیته نسبت به تهیه پارچه مناسب و ایرانی برای دوخت لباس اقدام کند.

قنبری یکی از اهداف اجرای طرح متحدالشکل کردن لباس مدارس پسرانه را ایجاد روحیه همدلی و یکرنگی در دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: پوشش‌های نامناسب با علامت‌ها و آرم‌های مختلف از جمله شیطان‌پرستی و ... موجب ایجاد اختلال در تمرکز دانش‌آموزان و استرس در کلاس‌های درس می‌شود.

وی تصریح کرد: با متحدالشکل کردن لباس‌های مدارس پسرانه علاوه بر از بین رفتن بسیاری از مشکلات رفتاری دانش‌آموزان، روحیه همدلی و یکرنگی در دانش‌آموزان تقویت شده و محیطی آرام و صمیمی همراه با نظم انضباط و نشاط در مدارس ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول