اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس:

محرومیت باید از چهره مناطق محروم ریشه‌کن شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی گفت: محرومیت باید از چهره مناطق محروم ریشه‌کن شود.

محرومیت باید از چهره مناطق محروم ریشه‌کن شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دلفان، حجت‌الله خدایی سوری ظهر امروز در جلسه بررسی و هم اندیشی، وضعیت بهداشت و درمان دلفان که با حضور رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی لرستان در بیمارستان ابن سینا برگزار شد، گفت: محرومیت باید از چهره شهرستان دلفان برای همیشه ریشه کن شود و این امر با همت و تلاش تمام دستگاه‌های اجرایی محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان دلفان یکی از شهرستان‌های محروم و کمتر توسعه لرستان است، اظهار داشت: باید با یک تلاش جهادی و با همکاری مسئولان، این شهرستان را به نقطه مطلوب خود برسانیم.

نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امیدواریم مسئولان حوزه بهداشت و درمان استان نیز در توزیع اعتبارات و تجهیزات مورد نیاز برای این شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌ها عدالت را رعایت کنند، افزود: امر سلامت مردم یکی از مهم‌ترین مقوله‌های زندگی بشری است و باید با نگاه ویژه و حساس‌تری به آن اندیشیده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اولین جلسه تعدادی از نمایندگان استان در محل دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه مسائل، مشکلات و راه کارهای حوزه بهداشت و درمان دلفان مورد بررسی قرار گرفت.

خدایی سوری با قدردانی از تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی لرستان در جهت ارتقا سطح کیفی حوزه دلفان افزود: نمونه این تلاش‌ها را هم اکنون در به بهره‌برداری رسیدن طرح‌های مختلف این بیمارستان شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون افق و چشم‌انداز خوبی را در حوزه بهداشت و درمان شهرستان دلفان شاهد هستیم، اظهار داشت: در طول 33 سال این شهرستان در بسیاری از زمینه‌ها نسبت به سایر شهرستان‌های استان از پیشرفت خوبی برخوردار نبوده که امیدواریم با یک جهش انقلابی تمام کمبودها و نیازهای اصلی این شهرستان مرتفع شود.

سوری با اشاره به نقش بهورزان در سلامت روستائیان گفت: با توجه به کوهستانی بودن شهرستان دلفان و فاصله دور بسیاری بهورزان تا مرکز شهر امیدواریم مسئولان دانشگاه علوم پزشکی لرستان نسبت به حداقل درخواست آنان که کمک هزینه مالی است، اقدام کنند.

در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لرستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شاخص‌های بهداشت و درمان استان از میانگین شاخص‌های بهداشتی کشور در سطح بسیار بالایی قرار دارد، افزود: تلاش‌ها و اقدامات در چند سال اخیر موجب کسب این افتخار برای ما شده است.

اردشیر شیخ آزادی با تاکید بر اینکه حوزه بهداشت لرستان در رتبه‌بندی و شاخص‌های بهداشتی تیپ یک شناخته شده است، گفت: حوزه بهداشت دلفان نیز در بین سایر شهرستان‌های استان از حوزه‌های موفق و برتر لرستان شناخته شده است.

وی با اشاره به طرح پزشک خانواده در استان لرستان اشاره کرد و افزود: هم اکنون طرح سرشماری در استان به پایان رسیده و در حال حاضر در مرحله ثبت نام پزشکان بوده و کلیه سیستم‌های نرم افزاری این طرح بزرگ ملی در استان نصب و راه‌اندازی شده است.

شیخ‌آزادی اظهار داشت: در طرح پزشک خانواده اولین فایده این است که کل جمعیت ایران تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار می‌گیرند و هر یک از شهروندان دارای یک پزشک خانواده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه پزشک خانواده مسئول حفظ ارتقای سلامت خانواده است، افزود: در طرح پزشک خانواده پرداخت هزینه از جیب مردم از 55 درصد به کمتر از 30 درصد می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه 700 هزار نفر از جمعیت شهری استان تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار دارند، تصریح کرد: با اجرای این طرح هزار و یک میلیون 100 هزار نفر از جمعیت شهری استان لرستان تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه این طرح خود موجب اشتغال تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان حوزه درمان نیز می‌شود، افزود: طرح پزشک خانواده در جهت برون رفت و نجات کشور از هزینه‌های مختلف درمانی اجرا می‌شود.

شیخ‌آزادی همچنین به طلب 14 هزار میلیارد ریالی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از سازمان‌های بیمه‌گر اشاره کرد و گفت: با وجود این دانشگاه علوم پزشکی لرستان تا پایان سال 90 تمام کارانه پزشکان و کارکنان خود را در سراسر استان پرداخت کرده است.

در ادامه رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلفان، نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در حال حاضر 17 متخصص در رشته‌های مختلف در شهرستان دلفان فعالیت دارند، گفت: این پزشکان در رشته‌های داخلی، قلب و عروق، چشم، اورولوژی، جراحی عمومی، سونوگرافی و ... فعالیت دارند.

یوسف رضا جهانیان همچنین به راه‌اندازی، دانشکده پرستاری در شهرستان دلفان، تاکید کرد و افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی و پیشرفت در بخش درمان شهرستان و ارتقای سطح نیازها در زمینه آموزش و پژوهش امیدواریم، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی لرستان نسبت به صدور اخذ مجوز تاسیس دانشکده پرستاری در این شهرستان اقدام کنند.

انتهای پیام/ب۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول