اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت جودو خراسان رضوی خبر داد

تیم ثامن الحجج(ع) نماینده خراسان رضوی در لیگ برتر جودو

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت جودو و کوراش خراسان رضوی گفت: بعد از یکسال وقفه حضور در لیگ برتر ،امسال تیم ثامن الحجج(ع) به عنوان نماینده استان در لیگ برتر جودو شرکت خواهد کرد.

تیم ثامن الحجج(ع) نماینده خراسان رضوی در لیگ برتر جودو

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،حسین شکوهی در  یک نشست خبری اظهار داشت: با قول‌هایی که مدیران موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج(ع) برای حمایت مالی از تیم جودو برای شرکت در مسابقات لیگ برتر داده‌اند و با جلسه‌ای که با مدیرکل ورزش و جوانان استان داشته‌ایم ،با استفاده از نیروهای بومی استان در مسابقات لیگ برتر شرکت و با تلاش مربیان و جودوکاران تیم قهرمان خواهیم شد.

وی مبلغ پیش بینی شده برای حضور مقتدرانه در لیگ برتر را 200 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: خراسان رضوی در جودو ظرفیت بسیار خوبی دارد و قهرمانان و ورزشکاران ما می‌توانند درخشش خوبی در لیگ برتر داشته باشند.

رئیس هیئت جودو و کوراش خراسان رضوی ادامه داد: شهرستان‌هایی مانند قوچان مشهد، تربت جام و تایباد فعالیتهای بسیار خوبی را در چندسال اخیر در این رشته شروع کرده اند و در این میان چناران از شهرهای دیگر پیشتاز است و مهد جودو خراسان رضوی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به ساخت خانه جودو خراسان رضوی ادامه داد: ساخت این مکان در سال گذشته با مبلغی بالغ بر 300 میلیون تومان آغاز شد که ساخت آن تنها 6 ماه به طول انجامید و این نشان از جایگاه مهم ورزش جودو در میان مدیران استان است ولی مطمئنا وقتی جودو در خراسان رضوی تنها ورزش راه یافته به المپیک 2012 لندن است هنوز نیاز به توجه بیشتری از سوی مسئولان دارد.

 شکوهی خراسان رضوی را وزنه قابل توجهی برای جودوی کشور دانست و افزود: جودوکاران خراسانی پشتوانه تیم ملی هستند؛ توجه به این ورزشکاران کمترین کاری است که هر مدیری می‌تواند برای پیشرفت جودو استان و کشور انجام دهد.

وی یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی جودو کشور برای کسب سهمیه و مدال در المپیک را نفوذ بعضی از کشورهایی که خود را صاحب این ورزش می‌دانند در فدراسیون جهانی دانست و گفت: کشورهایی مانند کره جنوبی و ژاپن که خود را صاحب این ورزش می دانند؛ وقتی می‌بینند کشورهای دیگر از نظر فنی و کسب تعداد مدال به آنها نزدیک شده اند با ترفندهایی ،هر ساله قبل از برگزاری بازیهای انتخابی المپیک، قوانین این رشته را تغییر می دهند که این امر موجب عقب ماندن دیگر کشورها از جمله ایران برای کسب سهمیه حضور در المپیک و  مدال المپیک می‌شود.

رئیس هیئت جودو و کوراش خراسان رضوی درباره علت افت جودو خراسان در کسب سهمیه المپیک لندن به نسبت المپیک پکن گفت: تمام جودوکاران ملی پوش خراسانی اعم از آقایان محجوب، معلومات و قاسمی نژاد تمام سعی خود را برای کسب سهمیه کردند ولی استان تنها توانست یک سهمیه جواد محجوب را برای حضور در مسابقات جودو المپیک لندن کسب کند.

رئیس هیئت جودو و کوراش خراسان رضوی درباره پیش بینی کسب مدال محجوب در المپیک گفت: المپیک لندن به لحاظ تعداد ورزشکار و سطح کیفی مسابقات با تمام المپیک‌های قبل متفاوت است لذا تنها نماینده ورزش استان در المپیک لندن یعنی محجوب بازیهای بسیار سختی را پیش رو دارد و امیدواریم باتوجه به توانمندیها و شایستگی‌ها و اراده‌ای که در این قهرمان استان سراغ داریم مبارزاتی در شأن جودوی ایران انجام دهد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا در دوره بعد نیز برای ریاست هیئت جودو کاندیدا می‌شود گفت: با توجه به اینکه حدود 6 ماه از دوران مسئولیت من در هیئت جودو استان باقی مانده است هنوز تصمیم خاصی برای شرکت یا عدم شرکت در دوره جدید هیئت جودو نگرفته ام ولی در صورتی که احساس کنم حضور مجدد من در این سمت به نفع جودو استان خواهد بود مطمئنا ثبت نام خواهم کرد.

رئیس هیئت جودو و کوراش خراسان رضوی یادآور شد: زمانی که من ریاست هیئت جودو را برعهده گرفتم باتوجه به اینکه از خانواده جودو نبودم سعی کردم همدلی را میان اعضای جودو به وجود بیاورم و به نظر تا حد خیلی زیادی موفق شدم.

وی رسانه‌ها را بازوی ورزش برای حرکتی رو به جلو دانست و گفت: اعتقاد دارم رسانه‌ها نقش اتاق فکر ورزش را ایفا می‌کنند و می‌توانند با نقد درست و عادلانه نقش اساسی را در پیشرفت ورزش از خود نشان دهد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول