اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 28 تیرماه صورت می‌گیرد

حضور دختران جودوکار قمی در پیکارهای قهرمانی کشور

خبرگزاری فارس: دختران جودوکار قمی کمتر از یک هفته دیگر در مسابقات جودو قهرمانی دو رده سنی کشور با حریفان خود به رقابت می‌پردازند.

حضور دختران جودوکار قمی در پیکارهای قهرمانی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم بر اساس برنامه فدراسیون جودو و کوراش کشورمان، رقابت‌های قهرمانی کشور بانوان انتخابی تیم ملی در دو رده سنی نوجوانان و جوانان با هدف ورود بهترین‌ها به اردوی آماده‌سازی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا برگزار خواهد شد.

رقابت‌های جودو قهرمانی نوجوانان و جوانان کشور در بخش بانوان در روزهای 28 و 29 تیرماه برگزار خواهد شد در حالی که طبق برنامه فدراسیون جودو و کوراش، این هفتمین دوره رقابت‌های قهرمانی نوجوانان کشور به شمار می‌رود.

از سوی دیگر همچنین یازدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی جوانان ایران از روز بیست و نهم تیرماه در هشت وزن برگزار خواهد شد که با توجه به اینکه مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا مهرماه به میزبانی تایوان برگزار می‌شود، این رقابت‌ها جنبه انتخابی دارد.

بانوان قمی در حالی به این مسابقات اعزام می‌شوند که قم در بین ورزش‌های مختلفی که در این استان فعال است در رشته‌های رزمی طرفداران خاصی دارد و تعداد ورزشکاران بی‌شماری در رشته‌های رزمی به صورت جدی و در سطح حرفه‌ای فعالیت می‌کنند.

در این بین حضور بانوان نیز در رشته‌های رزمی از نکات جالب و قابل توجه است و ورزش‌هایی نظیر کاراته، تکواندو، جودو،‌ ووشو و سبک‌های مختلف ورزش‌های رزمی از جمله رشته‌هایی هستند که بانوان قمی در آن در سطح قهرمانی به ورزش می‌پردازند.

در طول سال نیز بانوان ورزشکار قمی در رشته‌های مختلف رزمی به پیکارهای قهرمانی و لیگ این رشته‌ها اعزام می‌شوند و در سال جاری موفقیت‌های قابل توجهی را در سطح لیگ و قهرمانی کشور برای ورزش استان قم به ارمغان آورده‌اند.

یکی از رشته‌هایی که بانوان موفقی در آن فعالیت می‌کنند، رشته ورزشی جودو است که کمتر از پنج ماه قبل یعنی در اسفند ماه سال 90 در رقابت‌های قهرمانی قهرمانی کشور که در اوزان مختلف به میزبانی تهران و در سالن شهید افراسیابی برگزار شد یک نشان برنز برای قم کسب شد.

سیما شاهزاده‌حمزه بانوی جودوکار قمی در این مسابقات با وجود ارائه مبارزات دیدنی، بعد از سحر چغلوند از تیم هیئت جودو لرستان و آنا براتی از تیم هیئت جودو خراسان رضوی همراه با زهرا نوراللهی از استان اصفهان در جایگاه سوم مشترک ایستاد و به مقام سوم و نشان برنز رسید.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول