اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی فارس:

آسیب‌های نوپدید را جدی بگیریم

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی فارس گفت: امروز آسیب‌های نوپدیدی مانند اعتیادهای اینترنتی، ماهواره‌ای و موبایلی به عنوان آفت و عامل کاهش ارتباطات جوانان را تهدید می‌کند.

آسیب‌های نوپدید را جدی بگیریم

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، عبدالحمید کشاورز بعد از ظهر امروز پس از بازدید از اداره بهزیستی قیروکارزین با حضور در جلسه شورای اداری فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: سازمان بهزیستی در سال 59 به همت شهید فیاض‌بخش و تصویب شورای انقلاب وقت تاسیس شد و امروز با بیش از 154 نوع ماموریت و فعالیت به کودکان، زنان، معلولان، سالمندان و آسیب‌دیدگان اجتماعی خدمات ارائه می‌کند.

وی رویکرد اصلی سازمان در سال‌های اخیر را توانمندسازی مددجویان دانست و تصریح کرد: استقلال فردی، اقتصادی و اجتماعی مددجویان همراه با عزت نفس در زندگی در سایه توانمندسازی آنان حاصل می‌شود و نگاه فقیرانه و تحقیرآمیز به گروه‌های هدف غیرمنصفانه است چراکه در این قشر انسان‌های بزرگی وجود دارند.

کشاورز با اشاره به بحث پیشگیری از معلولیت‌ها به عنوان یکی از اهداف این سازمان اضافه کرد: بیش از 70 درصد معلولیت‌ها قابل پیشگیری بوده و در سال‌های اخیر در بحث پیشگیری و آموزش‌ها، مشاوره و آزمایش‌های ژنتیک قبل از ازدواج فعالیت‌های گسترده‌ای صورت گرفته و برای داشتن یک زندگی سالم و مطلوب باید اینگونه مشاوره‌ها و آموزش‌ها به یک فرهنگ تبدیل شود.

مدیرکل بهزیستی فارس ادامه داد: بسیاری از ناشنوایان و نابینایان اگر در سنین کودکی مورد توجه، پیشگیری و درمان قرار می‌گرفتند امروز علاوه بر داشتن سلامت هزینه‌های سنگین بعضی درمان‌ها را نیز به دوش نمی‌کشیدند.

وی با بیان اینکه هیچکس از معلولیت در امان نیست، افزود: بیش از 90 هزار معلول در استان فارس وجود دارد که بسیاری از آنان در اثر سوانح و حوادث دچار معلولیت شده‌اند و این بیانگر این است که هر یک از ما ممکن است بر اثر حادثه‌ای نیازمند مراقبت و حمایت دیگران شویم.

این مقام مسئول پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را نیازمند آگاه‌سازی عمومی دانست و بیان داشت: امروز بحث ورود و ترانزیت مواد مخدر از کشورهای اطراف، پایین‌آمدن سن اعتیاد و ساخت انواع مخدر صنعتی تهدیداتی است که جوانان و خانواده‌ها را هدف قرار داده و دشمن در فراگیری آن برای ضربه‌زدن به نسل جوان نظام اسلامی نقش دارد.

کشاورز ادامه داد: این سازمان با هدایت و مشاوره‌های خود در زمینه کاهش معضل طلاق نیز نقش موثری داشته به طوریکه 50 درصد پرونده‌های طلاق زوجین با مراجعات صورت گرفته به سازش منجر شده است.

مدیرکل بهزیستی فارس در پایان خطر آسیب‌های نوپدید را نیز متذکر شد و اضافه کرد: امروز اعتیادهای اینترنتی، ماهواره‌ای و موبایلی نیز به عنوان یک آسیب و آفت و عامل کاهش ارتباطات طبیعی مطرح شده و تنها راه نجات فرزندان از این آسیب‌ها گسترش دینداری و معنویت در جامعه است.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول