اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

مشکلی برای تولید تراکتور بین ایران و روسیه وجود ندارد

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: مشکلی برای همکاری صنعتی ایران و روسیه به منظور تولید تراکتور وجود ندارد.

مشکلی برای تولید تراکتور بین ایران و روسیه وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی عصر امروز در نشست خبری امضای تفاهم‌نامه نخستین نشست کارگروه همکاری‌های بین منطقه‌ای ایران و روسیه در تبریز اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین تراکتورسازی ایران و مجموعه تراکتورسازی تاتارستان به امضا رسیده، مقرر شده تا تراکتورهای مورد نیاز دو طرف از سوی کارخانه‌ تولید تراکتور دو کشور تامین شود.

وی افزود: موردی که از سوی کارخانه تراکتورسازی تاتارستان اعلام می‌شود صرف بحث فنی و تلاش برای تطبیق دادن محصولات تولیدی این مجموعه با شرایط آب و هوای ایران است.

بیگی در عین حال به اجرایی شدن بسیاری از تفاهم‌های امضا شده بین روسیه و ایران به خصوص موارد مربوط به استان آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و گفت: از این موارد می‌توان به تبادل دانشجو بین جمهوری‌های تازه استقلال یافته و آذربایجان‌شرقی به عنوان نمونه یاد کرد.

الکساندر ویتالییویچ رئیس کارگروه همکاری‌های منطقه‌ای فدراسیون روسیه نیز در این نشست با معروف خواندن پروژه تولید تراکتور مشترک گفت: مقرر شده بود این محصولات مشترک توسط صنعتگران تاتارستانی و استان آذربایجان‌شرقی تولید و به بازارهای این دو کشور ارائه شود.

وی اضافه کرد: موانع موجود برای عملیاتی شدن این پروژه به بخش خصوصی مربوط می‌شود و در بخش دولت و سیاست‌گذاری دو کشور برای اجرای شدن آن مشکلی وجود ندارد.

ویتالییویچ همچنین تصریح کرد: با توسعه همکاری‌های بانکی می‌توان مشکل گشایش اعتبار تجار ایرانی ناشی از تحریم سیستم بانکی را حل کرد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای افزایش مبادلات دو کشور از 3.7 به 10 میلیارد دلار افزود: با تقویت تجارت کوچک و متوسط می‌توان به اهداف اقتصادی مورد نظر رسید.

ویتالییویچ از افزایش صادرات ایران به روسیه در ماه می سال‌جاری میلادی خبر داد و اعلام کرد: صادرات سیمان ایران به روسیه 67 درصد رشد داشته است.

وی برگزاری این نشست را موجب تحکیم روابط دانست و اظهار امیدواری کرد: تحرکی در روابط اقتصادی دو کشور ایجاد کند.

بر اساس یادداشت تفاهم پیش از این مقرر شده بود تا تراکتورهای سنگین مورد نیاز کشاورزان ایرانی توسط تاتارستان و تراکتورهای سبک و متوسط مورد نیاز کشاورزان این کشور توسط تراکتورهای ایرانی تامین شود.

نخستین نشست کارگروه همکاری‌های بین منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه امروز با امضای تفاهم‌نامه‌ای به کار خود پایان داد.

در این نشست دو روزه مدیران بخش اقتصادی و تجاری و فعالان بخش خصوصی دو طرف در زمینه‌های مختلف تجاری، اقتصادی، صنعتی، گردشگری و فرهنگی برای توسعه روابط فی‌مابین میان استان‌های مختلف دو کشور بحث و تبادل‌نظر کردند.

معاونان برنامه‌ریزی استانداران آذربایجان‌شرقی، اصفهان، خراسان‌رضوی، خوزستان، قزوین، گیلان، مازندران و یزد به همراه فعالان اقتصادی و صاحبان صنعت این استان‌ها هم مذاکراتی با طرف‌های روسی خود در قالب کارگروه‌های ویژه داشتند.

مسئولان و فعالان اقتصادی از استان‌های آستراخان، چواش، داغستان، تاتارستان، سن‌پترزبورگ و چچن در نشست تبریز حضور داشتند.

انتهای پیام/آ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول