اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت کشور:

زمینه صادرات کالاهای الکترونیک ایران به بازار روسیه وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بین‌الملل وزارت کشور گفت: زمینه صادرات کالاهای الکترونیک به بازار روسیه وجود دارد.

زمینه صادرات کالاهای الکترونیک ایران به بازار روسیه وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی عظیم‌لو بعدازظهر امروز در مراسم اختتامیه نخستین نشست همکاری‌های مشترک بین منطقه‌ای ایران و روسیه در تبریز، نتایج نخستین نشست این کارگروه در تبریز را مثبت ارزیابی و اظهار امیدواری کرد؛ این نشست شتاب‌‌بخش روابط اقتصادی بین استان‌ها و مناطق دو کشور در همه زمینه‌های تجاری باشد.

وی، راه‌اندازی خطوط مشترک پروازی بین مراکز استان‌های ایران و مناطق فدراسیون روسیه را از مفاد تفاهم‌نامه این نشست عنوان کرد.

عظیم‌لو افزود: اجرایی و عملیاتی کردن مصوبات این کارگروه نیازمند اهتمام مقامات بلندپایه دو کشور است.

وی با اشاره به منفی بودن تراز تجاری ایران و روسیه گفت: با استفاده بهتر از ظرفیت‌ها و آگاهی از نیازهای بازار روسیه می‌توانیم سهم بیشتری از مبادلات دو کشور را به خود اختصاص دهیم.

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت کشور، با بیان اینکه روسیه خواستار محصولات کشاورزی به دلیل شرایط خاص آب و هوایی است، افزود: زمینه صادرات کالاهای الکترونیک نیز به بازار روسیه وجود دارد.

عظیم‌لو اظهار کرد: در صورت استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود و توسعه همکاری‌ها، در زمان کمتر از پنج سال هدف‌گذاری تجارت 10 میلیارد دلاری ایران و روسیه محقق می‌شود. 

رئیس طرف روسی این کارگروه و مدیرکل امور بین‌الملل وزارت توسعه مناطق فدراسیون روسیه نیز در این نشست، افزایش همکاری‌های بانکی را راهکار اساسی افزایش سطح مبادلات تجاری ایران و روسیه عنوان کرد.

الکساندر ویتالییویچ گفت: با توسعه همکاری‌های بانکی می‌توان مشکل گشایش اعتبار تجار ایرانی ناشی از تحریم سیستم بانکی را حل کرد.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول