اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز ماه رمضان صورت می‌گیرد

اجرای مراسم طبل‌زنی در پارک‌های ارومیه

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان آیین طبل‌زنی به مدت چهار شب در پنج پارک بزرگ ارومیه اجرا می‌شود.

اجرای مراسم طبل‌زنی در پارک‌های ارومیه

ابراهیم خلیل‌رضائیه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این برنامه قبل از نماز مغرب و عشا آغاز و تا چند ساعت بعد از آن ادامه خواهد داشت.

وی افزود: همچنین برنامه‌های فرهنگی جنبی نیز در کنار این آئین سنتی و معنوی اجرا می‌شود.

خلیل‌رضائیه در ادامه گفت: نمایشگاه محصولات قرآنی در شب‌های رمضان با مشارکت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان برپا می‌شود.

وی فروش محصولات و کتب قرآنی از 24 الی 50 درصد تخفیف را از جمله برنامه‌های این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: در کنار غرفه‌های فرهنگی فروش ارزاق یارانه‌ای با همکاری سازمان بازرگانی پیش‌بینی شده است که این امر نیز از ایجاد گران‌فروشی در سطح جامعه جلوگیری می‌کند.

به گفته خلیل‌رضائیه جشن بزرگ استقبال از ماه مبارک رمضان در سالن آمفی‌تئاتر روباز در پارک ائللرباغی این شهر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: با نزدیک شدن به روزهای پایانی و آغاز ماه مبارک رمضان جشن معنوی استقبال را با اجرای برنامه در بخش‌های فرهنگی، هنری، مسابقه ویژه کودکان و خانواده‌ها، اجرای سرود و تواشیح آغاز می‌کنیم.

به گفته مدیر عامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه اجرای برنامه نورافشانی از جاذبه‌های دیگر این برنامه خواهد بود که با برگزاری رژه دختران و پسران مکلف ادامه خواهد داشت تا با اجرای نماز جماعت و دعای افتتاحیه رمضان برنامه را به پایان برسانیم.

وی برگزاری مسابقه بزرگ قرآنی با عنوان طرح ارمغان آسمانی را از دیگر برنامه‌های سازمان عنوان کرد و افزود: بزرگداشت این ماه به این است که با روح و جسم در انجام فرائض و مستحباتی که در این ماه وارد شده و در ترک محرمات و مکروهاتی که گفته شده کوشا باشیم و در چارچوب آن عمل کنیم و قران به عنوان کتاب هدایت‌گر انسانی بهترین راهنما برای انسان است و ماه مبارک رمضان به عنوان ماه نزول قران بهترین فرصت برای بهره‌مندی از این کتاب آسمانی است که در این راستا سازمان فرهنگی در نظر دارد با اجرای این طرح در مساجد محلات گامی هر چند کوچک را بردارد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود اجرای طرح آموزش روخوانی قران در 24 مسجد شهر را همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان از دیگر اقدامات فرهنگی سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه عنوان کرد و افزود: مساجد منبع دائمی وحدت و محل احیای فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی هستند که در صورت استفاده مدبرانه از آن در راستای هدف‌های بنیانگذارش، نهادی برکت‌آفرین است و به همین دلیل سعی بر این است که مساجد را به عنوان سخت‌افزار سازمان فرهنگی تعریف کرده و از ظرفیت آنها به عنوان فرهنگسرا برای فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی بهره ببریم.

وی مدت اجرای این طرح را 22 روز عنوان کرد که با حضور مربیان آموزش دیده و اعطای گواهینامه معتبر به پایان می‌رسد.

خلیل‌رضائیه ادامه داد: سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه همزمان با ماه مبارک رمضان یازدهمین دوره از مسابقات فوتسال گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهرداری و شهید باکری را برگزار می‌کند.

مدیر عامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه گفت: برگزاری این دور از مسابقات گامی در راستای ایجاد تحرکات ورزشی، روحیه نشاط، تقویت جسم و روح و تزکیه نفس کارکنان مجموعه شهرداری این شهر است.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول