اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجلس شورای اسلامی:

بخشی از تربیت نخبگان بر عهده احزاب است

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران استراتژیک باید مؤلفه‌های کلان را مدنظر داشته و از پرداختن به مسائل خرد اجتناب کنند ضمن اینکه بخش دیگری از تربیت نخبگان بر عهده احزاب است.

بخشی از تربیت نخبگان بر عهده احزاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علی‌اکبر مسعودی‌خمینی اظهار کرد: مجلس نهم از نظر فکری و علمی ارتقا یافته و تحصیلات نمایندگان نیز بالاتر از دوره‌های گذشته است.

وی افزود: نمایندگان کنونی در رشته‌های متنوعی تحصیل کرده‌اند هر چند مصوبه مجلس هشتم در خصوص حداقل مدرک تحصیلی داوطلبان نمایندگی مجلس نیز در این میان تاثیر داشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مجلس نهم از نظر فهم مسائل کشور در سطح نسبتاً خوبی قرار دارند گفت: در حال حاضر نمایندگان دارای تخصص‌های خوبی در خصوص مسائل کشاورزی و صنعتی بوده و این امر موتور محرکه‌ای برای حل مسائل توسط مجلس است اما شرط این کار این است که بخش‌های اجرایی دنبال حاشیه نبوده و پیگیر مسائل باشند.

وی با اشاره به گزارش وزرای مختلف دولت در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: صنایع کشور در حال حاضر مشکلات زیادی دارند و بانک‌ها نیز همکاری نزدیکی با این بخش نمی‌کنند ضمن اینکه تحریم‌ها نیز بر مشکلات افزوده است.

لاریجانی ادامه داد: کشاورزی کشور مشکلاتی دارد ضمن اینکه دولت طرح هدفمندی یارانه‌ها را نیز به طور ناقص اجرا کرده و کشاورزان با معضلاتی روبه‌رو شده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی مشکل اصلی کشور را در شرایط کنونی اقتصاد دانست و تصریح کرد: به همین دلیل مجلس و کمیسیون‌های مربوطه فعال شده‌اند تا مشکلات را حل کنند.

وی با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته علیه جمهوری اسلامی گفت: برای کاهش فشار تحریم‌های خارجی نیازمند مدیریت داخلی هستیم.

لاریجانی در ادامه به گزارش فرمانده نیروی انتظامی در مجلس اشاره کرد و افزود: در خصوص تربیت نخبگان نیز راهکارهایی وجود دارد که نخستین مورد، ارائه آموزش‌های خاص به مدیران سطوح بالاست به طوری که این افراد با مسائل کلان مدیریتی آشنا شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدیران استراتژیک باید مؤلفه‌های کلان را مدنظر داشته و از پرداختن به مسائل خرد اجتناب کنند ضمن اینکه بخش دیگری از تربیت نخبگان بر عهده احزاب است.

وی با اشاره به سیستم‌های مدیریتی برخی کشورهای خارجی گفت: ارتقای پلکانی از جمله راهکارهای تربیت مدیران است به طوری که هیچ فردی نمی‌تواند به طور ناگهانی از جایگاه هشتم به جایگاه نخست یا دوم صعود کند.

لاریجانی بیان داشت: در برخی کشورهای خارجی برای تعیین رئیس جمهور نیز مکانیسم‌های خاصی از جمله نقش احزاب در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول