اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در رقابت‌های کاراته ازبکستان

کاراته‌کاهای گیلان برنزی شدند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کاراته گیلان گفت: در پایان رقابت‌های آسیایی کاراته نوجوانان و جوانان ازبکستان، کاراته‌کاهای گیلان صاحب دو نشان برنز شدند.

کاراته‌کاهای گیلان برنزی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسین اصغریان ظهر امروز در جمع اعضای هیئت کاراته استان در دفتر این هیئت اظهار کرد: مسابقات قهرمانی آسیا از 24 تا 27 تیر جاری در تاشکند ازبکستان در حال پیگیری است که از پنج نماینده گیلان در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان، دو کاراته‌کا صاحب نشان برنز شدند.

وی اذعان کرد: در وزن 70 ـ کیلوگرم محمد گیلان‌پور از گیلان ابتدا نماینده کویت را 2 بر یک برد و در مبارزه دوم مقابل حریفی از قرقیزستان به نتیجه 2 بر 2 رسید و با رای داوران حریف قرقیزستانی برنده میدان باشد و گیلان‌پور به گروه بازنده‌ها راه یافت.

رئیس هیئت کاراته گیلان ادامه داد: در گروه بازنده‌ها نیز محمد گیلان‌پور مقابل کاراته‌کای اندونزی 4 بر یک پیروز شد و به مدال برنز دست یافت.

وی گفت: طبق اعلام فدراسیون در بازی گیلان‌پور با حریف قزاقستانی پس از وقت اضافه با هانتی توسط داوران برنده اعلام شد اما کسانی که بازی را دیده بودند اعتقاد داشتند که رای داوران باید به نفع ورزشکار گیلانی اعلام می‌شد.

اصغریان با اشاره به دیدار آویشن باقری بانوی کاراته‌کای گیلانی در رده سنی نوجوانان، اظهار کرد: باقری در وزن 54- کیلوگرم مقابل نماینده چین 2 بر یک نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت و از کسب مدال بازماند.

وی ادامه داد: در وزن 76- کیلوگرم نیز سعید عباس مرزدشتی نماینده گیلانی تیم ملی ابتدا نماینده اندونزی را 6 بر یک برد و سپس 4 بر صفر از سد حریفی از قزاقستان گذشت.

به گفته این مسئول، مرزدشتی در مبارزه سوم 4 بر 2 مغلوب تاجیکستان شد تا در گروه بازنده‌ها به رقابت خود ادامه دهد.

وی افزود: مرزدشتی در این گروه نماینده هنگ‌کنگ را 10 بر صفر شکست داد و مدال برنز این وزن را از آن خود کرد.

اصغریان با بیان اینکه در دوازدهمین دوره پیکارهای کاراته قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان 25 کشور آسیایی حضور داشتند، خاطرنشان کرد: در پایان دوازدهمین دوره رقابت‌های کاراته نوجوانان و جوانان آسیا تیم ایران در مجموع دختران به مقام نایب قهرمانی دست یافت.

وی با اشاره به آغاز یازدهمین دوره مسابقات بزرگسالان کاراته آسیا یادآور شد: گیلان در این رقابت‌‌ها دو نماینده دارد که در وزن 55- کیلوگرم که با حضور 17شرکت کننده برگزار شد وحید حسنی‌پور از گیلان به روی تاتامی رفت.

اصغریان اضافه کرد: حسنی‌پور ابتدا نماینده پاکستان را 7 بر یک برد، فاضل احمدی از افغانستان را 5 بر صفر مغلوب کرد، در مبارزه سوم پس از تساوی در وقت قانونی مسابقه مقابل حریف چینی با رای داوران بازنده شد و به گروه بازنده‌ها رفت.

به گفته وی، حسنی‌پور در این گروه نیز برابر اندونزی پس از تساوی 3 بر 3 با رای داوران به نفع حریف از دستیابی به مدال باز ماند.

رئیس هیئت کاراته گیلان، با اشاره به اینکه در وزن 67- کیلوگرم حامد زیگساری دیگر نماینده شایسته استان در بازی نخست با فهدالخاتمی دارنده برنز آسیا از عربستان دیدار می‌کند، یادآور شد: در این گروه اردن، افغانستان، هند، قزاقستان، سوریه و عباس سعدی قهرمان آسیا در سال 2011 از پاکستان دیگر رقبای زیگساری هستند و در این وزن 22 کاراته‌کا شرکت دارند.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول