اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در وزن منهای 60 کیلوگرم

علی‌پور حریف کاراته‌کای ازبکستانی شد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کاراته استان قم گفت: کاراته‌کای توانمند قمی در نخستین پیکار خود در مسابقات کاراته قهرمانی آسیا به مصاف حریفی از کشور میزبان یعنی ازبکستان می‌رود.

علی‌پور حریف کاراته‌کای ازبکستانی شد

حسن عابدی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: پیکارهای دوازدهمین دوره قهرمانی کاراته مردان آسیا با شرکت کاراته‌کاهای مرد و زن مطرحی از کشورهای صاحب‌نام کاراته قاره کهن هم‌اکنون در کشور ازبکستان در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: در این مسابقات بیش از 400 کاراته‌کا از کشورهای مختلف شرکت کرده‌اند که یکی از تیم‌های شرکت‌کننده تیم ملی کاراته مردان و تیم ملی کاراته بانوان کشورمان است که برای قهرمانی در پیکارهای قهرمانی آسیا راهی این رقابت‌ها شده‌ است.

رئیس هیئت کاراته استان قم افزود: آنچه که برای ما و تمام علاقمندان به کاراته در قم بیش از همه مهم و قابل توجه محسوب می‌شود، حضور چهار کاراته‌کای توانمند و شایسته قمی در این دوره از پیکارها است که تا این لحظه عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند و یک نشان طلا سهم تیم اعزامی قم بوده است.

وی یادآور شد: سعید علی‌پور در وزن منهای 60 کیلوگرم و محمدهادی داودآبادی و ناصر نجفی در وزن منهای 75 کیلوگرم کومیته انفرادی و همچنین ناصر نجفی در کومیته تیمی و علیرضا قاضی در تیم ملی نوجوانان چهار کاراته‌کای قمی در کاروان اعزامی کشورمان به این دوره از پیکارها هستند.

عابدی در ادامه به مشخص شدن نخستین حریف سعید علی‌پور کاراته‌کای وزن منهای 60 کیلوگرم بیان داشت: در روز دوم این دوره از پیکارها سعید علی‌پور نماینده دیگر کاراته قم به مصاف حریفان می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: علی‌پور بعد از موفقیت در پیکارهای کاراته وان ملقب به لیگ جهانی کاراته در کشور اندونزی در سال جاری اکنون تلاش زیادی انجام می‌دهد که با موفقیت در پیکارهای کاراته قهرمانی آسیا، مدال طلای این رقابت‌ها را کسب کند.

رئیس هیئت کاراته استان قم افزود: بعد از نتایج بسیار خوبی که علیرضا قاضی نوجوان آینده‌دار کاراته استان قم در روز نخست این مسابقات کسب کرد و با قهرمانی خود موجب سربلندی کاراته قم شدند، سعید علی‌پور امروز در نخستین گام حریفی از کشور میزبان دوازدهمین دوره کاراته قهرمانی مردان آسیا یعنی کشور ازبکستان را در پیش دارد.

عابدی یادآور شد: نماینده کاراته قم در گروه B مبارزات این وزن در گام اول باید با اسکوف دیک بوجان دیدار کند، در حالی که در این گروه علاوه بر دارخان آسابیلف نایب قهرمان جهان در سال 2008 و نایب قهرمان آسیا در سال 2009، کاراته‌کاهایی از افغانستان، تاجیکستان، اردن و هند حضور دارند.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول