اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون صنایع مجلس خبر داد

راه‌اندازی خط تولید خودرو اسپرت در اردبیل

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون صنایع مجلس از راه‌اندازی خط تولید خودروی اسپرت با استاندارد یورو پنج در اردبیل خبر داد.

راه‌اندازی خط تولید خودرو اسپرت در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کمال‌الدین پیرموذن صبح امروز در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی شرکت آرتا در اردبیل اظهار داشت: گروه صنعتی آرتا در سه دهه گذشته به عنوان واحد نمونه صنعتی و جزو پیشگامان صنعت کشور بارها از سوی مسئولان عالی رتبه کشور مورد تجلیل قرار گرفته است.

وی افزود: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و با هدف خنثی کردن تحریم‌های استکبار جهانی شرکت آرتا تاک موتور از گروه‌های زیر مجموعه شرکت صنعتی آرتا در تلاش است خط تولید خودرو اسپرت را راه‌اندازی کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در طی سه سال گذشته با تلاش‌های موثر و مداوم این مجموعه موفق به انعقاد قرارداد تولید و ساخت خودروهای سواری با استاندارد یورو پنج با یک شرکت معتبر اروپایی شده است.

وی افزود: این خودروها مجهز به تکنولوژی روز دنیا و سیستم‌های امنیتی جدید است.

پیرموذن بیان کرد: این خودرو به صورت خودروی چهار در و شاسی بلند برای خانواده‌های ایرانی و جلب توجه جوانان برومند این سرزمین تولید و تحویل بازار می‌شود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: سالانه 220 هزار دستگاه از این خودرو تولید و با قیمت 30 تا 60 میلیون تومان تولید و عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: این خودرو که با جذب و مشارکت سرمایه‌گذاری خارجی بیش از یک میلیارد یورو از سوی یک شرکت معتبر اروپایی و شرکت آرتا تاک موتور تولید و عرضه خواهد شد ثمرات اقتصادی متعددی را برای استان اردبیل به همراه خواهد داشت.

عضو کمیسیون صنایع مجلس اشتغالزایی گسترده را از مزایای مطلوب صنعت خودروسازی برشمرد و گفت: این مجموعه تولیدی بستر اشتغال بیش از یک‌هزار نفر از جوانان جویای کار استان اردبیل را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده از سوی شرکت اروپایی و نیز شرکت آرتا تاک‌ موتور طی دو سال گذشته تصمیم به تولید خودرو با 30 درصد از قطعات داخلی در سال اول و همچنین برنامه استفاده از قطعات تولید داخلی طی چهار سال تولید تا 70 درصد خواهد بود.

پیرموذن بیان داشت: تولید این خودروها در منطقه نمین و در شهرک اختصاص گروه صنعتی آرتا خواهد بود و ما بنا به پاره‌ای از مصالح فعلاً از ذکر نام شرکت اروپایی خودداری می‌کنیم ولی در آینده نزدیک نام این شرکت معتبر اروپایی اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم اردبیل در پایان سخنان خود با اعلام اینکه صنعت خودروسازی از نظر ایجاد اشتغال و سودآوری از زمینه‌های مطلوب توسعه اقتصادی و اشتغال در تمام دنیاست، ابراز داشت: ما به صورت شبانه‌روزی در خدمت سازندگان و تولید کنندگان استان هستیم تا موانع و مشکلات احتمالی را نیز برطرف کنیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول