اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مشارکت و اشتغال بهزیستی فارس خبر داد

فراهم‌شدن زمینه اشتغال 4 هزار مددجوی بهزیستی

خبرگزاری فارس: معاون مشارکت و اشتغال بهزیستی فارس گفت: سال گذشته زمینه اشتغال برای 4 هزار و 561 مددجوی بهزیستی فراهم شد.

فراهم‌شدن زمینه اشتغال 4 هزار مددجوی بهزیستی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسن نوشاد بعد از ظهر امروز در آستانه هفته بهزیستی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته سهمیه استان فارس 3هزار و 580 فرصت شغلی بود که ما با رشد 117 درصدی، 4 هزار و 561 شغل ایجاد کردیم.

معاون مشارکت و اشتغال بهزیستی فارس ایجاد شغل پایدار برای افراد را یک امر ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اگر امکان اشتغال وجود داشته باشد باید زمینه‌های آموزش و بعد از آن تسهیلات را برای افراد مهیا کرد تا زمینه‌های اشتغال پایدار ایجاد شود.

وی گفت: در سال گذشته 80 معلول نیز برای استخدام در ادارات معرفی شدند که 10 نفر آنها مشغول به کار هستند و بقیه نیز در نوبت اشتغال قرار دارند.

نوشاد در مورد استخدام معلولان خاطرنشان کرد: سه درصد از سهمیه‌ استخدامی مربوط به معلولان است که ما خواهان سهمیه‌ای برای این سازمان به منظور معرفی افراد واجد شرایط هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به میزان مجوزهای صادر شده گفت: در سال گذشته در بحث صدور مجوز تمدید و پروانه فعالیت یک‌هزار و 42 مجوز صادر کرده‌ایم.

نوشاد از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما برای مددجویان بهزیستی نیز سخن گفت و افزود: سال گذشته برای 981 نفر حق بیمه سهم کارفرما توسط سازمان بهزیستی استان فارس پرداخت شده است.

وی با اشاره به کمک‌های صورت گرفته به مددجویان به شکل بلاعوض و تسهیلات بانکی به منظور مسکن‌دار شدن این مددجویان بیان کرد: گاهی اوقات این مددجویان برای پرداخت اقساط با مشکل مواجه می‌شوند که در این راستا عموم مردم می‌توانند در صورت تمایل با سازمان بهزیستی در قالب طرح "زیر یک سقف" به صورت فردی، خانواده‌ای، پایگاهی و محله‌ای همکاری کرده و اقساط آنها را بپردازند.

معاون مشارکت و اشتغال بهزیستی فارس در ادامه با اشاره به مشارکت‌های مردمی نیز اظهار داشت: سال گذشته با حضور نیکوکاران "صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری آگاه" با جذب 680 میلیون تومان سرمایه‌گذاری اولیه فعالیت خود را آغاز کرد.

وی گفت: در سه ماه پایانی سال گذشته سود سرمایه‌گذاری این صندوق 24 میلیون تومان بود که این مبالغ برای مددجویان هزینه می‌شود.

نوشاد همچنین با اشاره به فرارسیدن ایام مبارک ماه رمضان از تمام نیکوکاران خواست سازمان بهزیستی را در گستراندن سفره افطاری برای نیازمندان یاری دهند.

معاون مشارکت و اشتغال بهزیستی فارس در پایان با اعلام شماره حساب 2345300204 سازمان بهزیستی استان فارس خواستار همکاری بیشتر خیران با این سازمان شد.

به گزارش فارس، هفته بهزیستی با پیام توانمندسازی با رویکرد حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی از 25 تیر ماه آغاز و به مدت یک هفته ادامه دارد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول