اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گردهمایی بزرگ مبلغین در آستانه ماه رمضان برگزار شد

سخنرانی مصلحی، باقری، غضنفری و حسینی‌بوشهری برای مبلغان

خبرگزاری فارس: گردهمایی بزرگ مبلغان اعزامی در ماه رمضان سال جاری با سخنرانی وزیر اطلاعات، معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و امام جمعه قم برگزار شد.

سخنرانی مصلحی، باقری، غضنفری و حسینی‌بوشهری برای مبلغان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم گردهمایی بزرگ مبلغان اعزامی در ماه رمضان سال جاری، پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم آغاز به کار کرد.

در این گردهمایی بزرگ که جمع کثیری از طلاب و مبلغان حوزه علمیه قم حضور داشتند، شخصیت‌های حوزوی و کشوری حاضر بوده و به ایراد سخنرانی پرداختند.

حجت‌الاسلام محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم در ابتدای این گردهمایی در سخنانی با اشاره به تقارن ماه رمضان و فصل تابستان گفت: این یک فرصت فوق‌العاده است زیرا دانش‌آموزان در این فصل تعطیل بوده و ظرفیت گسترش قرآن در میان آنها فراهم است.

نبوی از همه مبلغان خواست چهره رحمت تبلیغ را به چهره خشونت تبدیل نکنند و افزود: آیات بسیاری در خصوص مهر الهی وجود دارد که نباید مورد غفلت قرار گیرند زیرا در بعضی روایات آمده که خداوند آنگونه با انسان برخورد می‌کند که در گمان آدمی وجود دارد.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز در این گردهمایی به سخنرانی پرداخت و بیان داشت: تحمل سختی‌ها و دشواری‌ها و نیز صبر بر طاعت باید از خود فرد آغاز شود ضمن اینکه خودسازی و مقابله با هواهای نفسانی و جاذبه‌های شهوانی نیز در درجه نخست قرار دارد و این مسئله باید توسط طلاب و مبلغان مدنظر قرار گیرد.

وی با تاکید بر شناخت شبهه‌ها و توطئه‌های دشمنان علیه نظام اسلامی توسط مبلغان افزود: روحانیون باید پادزهر نقشه‌های دشمنان را بشناسند و از آنها به خوبی استفاده کنند ضمن اینکه در شرایط کنونی نباید نقطه‌ای در کشور وجود داشته باشد که از وجود مبلغ محروم باشد.

پس از آیت‌الله حسینی‌بوشهری، علی باقری معاون امور بین‌الملل و سیاست خارجی دبیر شورای عالی امنیت ملی به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه امروز حربه‌های دشمنان آحاد ملت ایران را هدف گرفته ‌است گفت: رسانه‌های غربی به دنبال ایجاد و اجرای عملیات روانی سنگین بر روی مردم ایران هستند و تمام ابزارها را به کار گرفته‌اند.

وی افزود: استفاده به‌جا و هوشمند از ابزارهای مختلف برای محقق ساختن حق مسلم ملت ایران از جمله ویژگی‌های حرکت جدی نظام پس از 15 ماه توقف گفت‌وگوهاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات سخنران بعدی این گردهمایی بود که با اشاره به انواع حربه‌های دشمنان علیه نظام اسلامی گفت: ایجاد شکاف میان مردم و مسئولان و تضعیف جایگاه رهبری از جمله این راهکارهاست و آنها در سال‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای علیه رهبر معظم انقلاب صورت دادند.

وی ادامه داد: سرویس‌های اطلاعاتی صهیونیستی و غربی در جلسات بررسی شکست خود در فتنه این مسئله را دریافته‌اند که تا زمان حضور ولی فقیه، هیچ ناآرامی خاصی در ایران به وجود نخواهد آمد بنابراین پروژه‌ای دو وجهی را برای اعتبارزدایی از رهبر طراحی کرده‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در پایان این گردهمایی بزرگ به ایراد سخن پرداخت و اظهار کرد: تحریم‌های کنونی از جنس مسائل گذشته نیست و این تفاوت‌ها را باید مدنظر داشت.

وی بیان داشت: دشمنان در تحریم‌های جدید هر آنچه را که برای ضربه زدن علیه جمهوری اسلامی لازم باشد تدارک دیده‌اند و مجوز این مسائل را از شورای امنیت گرفته‌اند ضمن اینکه تحریم‌های کنونی برای یک هدف اصلی طراحی شده‌اند.

جلسه پرسش و پاسخ با حضور علی باقری، معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی و نیز مهدی غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت از دیگر برنامه‌های این گردهمایی بود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول