اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر خبر داد

اختصاص یک میلیارد ریال برای تعمیر مساجد و نمازخانه‌های کوثر

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر از اختصاص مبلغ یک میلیارد ریال در سال جاری برای تعمیر مساجد و تکمیل نمازخانه‌های مدارس این شهرستان خبر داد.

اختصاص یک میلیارد ریال برای تعمیر مساجد و نمازخانه‌های کوثر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید سعدالله رئیس‌ساداتی صبح امروز در بازدید از مراحل اجرایی احداث خانه‌های عالم روستایی شهرستان کوثر اظهار داشت: امسال تمام این مبلغ را صرف ساخت بهسازی و تعمیر و تجهیز مساجد و نمازخانه‌ها می‌کنیم تا در سال‌های آینده کمبودی از لحاظ نمازخانه‌های مدارس شاهد نباشیم.

وی ادامه داد: خیرین زمین و اعتبار مورد نیاز را برای ساخت خانه‌های عالم متقبل می‌شوند و ما نیز در کنار آن با اختصاص رقم قابل توجهی به ساخت نمازخانه‌های مدارس اقدام می‌کنیم.

رئیس‌ساداتی احداث خانه‌های عالم در روستاها و مناطق محروم را در بالا بردن سطح بینش معنوی و فرهنگی این مناطق مهم ارزیابی کرد و افزود: به محض اتمام ساخت این مراکز اداره تبلیغات اسلامی نسبت به استقرار روحانی اقدام خواهد کرد.

این مسئول با اشاره به اختصاص 600 میلیون ریال برای احداث خانه‌های عالم خواستار همت روستاییان این شهرستان برای احداث خانه‌های عالم روستایی شد.

فرماندار کوثر خاطرنشان کرد: امسال خانه‌های عالم روستاهای هواشانق، بنیادآباد و صوفلو تکمیل می‌شود.

وی بیان داشت: استقرار مبلغ دینی در روستا یک کار ارزشمند است که می‌تواند در رفع مشکلات مختلف فرهنگی و اجتماعی از این مناطق اثرگذار باشد.

فرماندار کوثر ادامه داد: احداث و ساخت خانه عالم برای استقرار و حضور روحانی با هدف نشر و گسترش فرهنگ و معارف قرآنی و فرهنگی در مناطق روستایی و شهری امری ضروری است.

رئیس‌ساداتی با اشاره به نقش روحانیان در گسترش آموزه‌های دینی و معنوی در مناطق محروم گفت: حضور روحانیان در این مناطق در راستای توسعه فرهنگ دینی برای این مناطق است تا بتوانند در راستای تحقق مفاهیم الهی بهره بگیرند.

وی بیان داشت: انجام فعالیت‌های قرآنی از جمله برگزاری کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و تفسیر از جمله برنامه‌های اجرایی خانه‌های قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار کوثر تعمیق باورهای دینی و رونق آیین مذهبی در مناطق روستایی را از دیگر آثار توسعه خانه‌های عالم دانست و گفت: خانه‌های عالم پل ارتباطی بین نوجوانان و جوانان در ترویج فرهنگ اسلامی هستند.

این مسئول برگزاری نماز جماعت و رسیدگی به امور دینی مردم را از جمله اقدامات روحانی مستقر در روستا عنوان کرد و افزود: کمک به حل مشکلات روستاییان‌، آموزش قرآن در تمام سطوح، برپایی جلسات مذهبی و بزرگداشت مناسبت‌های اجتماعی و دینی از دیگر اقدامات روحانی مستقر در محل است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول