اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

شهرهای قرآنی در کشور تعریف شود

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور قرآنی گفت: باید شهرهای قرآنی در کشور برای مردم تعریف شود.

شهرهای قرآنی در کشور تعریف شود

محمد بنیادی در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: تشکیل یک شهر قرآنی نیازمند ایجاد ملزوماتی عمیق از این کتاب آسمانی است.

وی ادامه داد: یک شهر قرآنی باید بازار خرید، مدارس، معابر، رستوران‏ها، پارک‏ها و سایر اماکن عمومی و خصوصیش با رنگ و عطر دل‏انگیز آیات قرآن کریم عجین و مانوس باشد.

بنیادی اضافه کرد: مسئولان اداری، اعضای شورای اسلامی، جمعیت دانشجویی و اقشار دانش‏آموزی یک شهر قرآنی باید در یک مجموعه گردهم جمع شوند تا درباره شیوه‏های تسریع در این تبدیل معنوی طرح و ایده ارائه دهند و سپس اجرایی کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور قرآنی معتقد است که نباید یک شهر قرآنی را تاسیس کرد بلکه باید آن را برای مردم تعریف کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس تعاریف شهر قرآنی، مناطقی با این عنوان باید از بدو ورود تا دامنه‏های بلندی‏هایش مزین به نشانه‏های قرآنی باشد.

بنیادی اضافه کرد: همه برنامه‏های فرهنگی و هنری و همه امور خدماتی و عمرانی یک شهر قرآنی باید این شاخص اساسی را درون خود جلوه‏گر سازد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور قرآنی، کلیات شهر و مردم دماوند را خطه‏ای مدنظر مسئولان امر برای تبدیل به شهر قرآنی خواند.

وی ادامه داد: در صورت معرفی دماوند به عنوان نخستین شهر قرآنی کشور باید مردم این دیار بیش از گذشته نسبت به تعالیم این کتاب آسمانی دقت ‏نظر داشته باشند.

بنیادی اضافه کرد: در یک شهر قرآنی هیچ کسبه‏ای پیش از قرائت مکاسب به کسب و کار نمی‏پردازد، دروازه ورودی آن از نشانه‏های قرآنی الهام می‏گیرد و همه نمادهای این کتاب آسمانی در گوشه گوشه‏اش پیدا است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور قرآنی با تاکید بر لزوم ایجاد بسترهای عملی قرآنی در دماوند خاطرنشان کرد: البته نباید قرآن تنها به قرائت و زمزمه زبانی محدود شود بلکه باید تک تک آیات شریفه این معجزه نبی مکرم اسلام (ص) در زندگی مردم شهر قرآنی جلوه‏گر شود.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول