اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی کردستان:

ظرفیت‌های بلااستفاده آب و خاک کردستان وارد چرخه تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان از شناسایی ظرفیت‌های بلااستفاده آب و خاک کردستان به منظور استفاده از آنها برای تولیدات بخش کشاورزی خبر داد.

ظرفیت‌های بلااستفاده آب و خاک کردستان وارد چرخه تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، تورج سعیدی صبح امروز در نخستین گردهمایی توسعه و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی شهرستان دهگلان اظهار داشت: دستورالعمل شناسایی و استعدادیابی ظرفیت‌های آب و خاک بلااستفاده سرزمینی در استان کردستان در جریان است و این اراضی شناسائی و در صورت تامین آب با واگذاری به واجدین شرایط در سایت مورد نظر وارد عرصه تولید خواهد شد.

به گفته وی، طرح توسعه کشاورزی در راستای دو محور توسعه و افزایش تولید و ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی در کشور اجرایی شده است و این مهم در کردستان دنبال می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در ادامه از حمایت از سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاران در این راستا با تامین تسهیلات کم‌بهره مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی افزود: تاکنون بیش از 230 میلیارد تومان تسهیلات در این بخش تامین شده است که بیش از 5 هزار و 500 متقاضی به مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کرده‌اند که 5 هزار و 200 طرح در کمیته‌های اجرایی شهرستان‌ها به تصویب رسیده است.

وی تصریح کرد: 2 هزار و 700 طرح از این تعداد با 200 میلیارد تومان اعتبار به بانک‌های عامل معرفی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهگلان هم در این گردهمایی گفت: از ابتدای سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در کارگروه طرح توسعه بخش کشاورزی شهرستان دهگلان 906 پروژه با اعتبار بالغ بر 62 میلیارد تومان و اشتغالزایی یک‌هزار و 362 نفر به تصویب رسید و متقاضیان در حال پیگیری مراحل اجرایی طرح‌های خود هستند.

فعله‌گری افزود: توسعه و توان تولید و ایجاد ظرفیت‌های بیشتر اشتغال در بخش کشاورزی دو هدف اجرای کامل طرح توسعه کشاورزی در شهرستان دهگلان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهگلان در ادامه گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادها و مزیت‌های نسبی از جمله وجود دو سد، یک‌هزار و 300 حلقه چاه عمیق و نیمه‌عمیق و 15 هزار هکتار اراضی آبی و کشاورزی زمینه را برای رشد و توسعه شهرستان و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی شهرستان دهگلان مهیا کرده است.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول