اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل:

اردبیل توان تامین رادیو درمان کشورهای همجوار را دارد

خبرگزاری فارس: گفت: با اجرای راکتور تحقیقاتی رادیو درمان در اردبیل، این استان توان تامین نیاز کشورهای همسایه و استان‌های نزدیک را دارد.

اردبیل توان تامین رادیو درمان کشورهای همجوار را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری‌بنه‌خلخال صبح امروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه توصیه شده به صورت استانی یا منطقه‌ای راکتور‌های تحقیقاتی با هدف تولید رادیو درمان و دارو احداث و راه‌اندازی شود.

وی بیان داشت: ما به دلیل آنکه قطب کشاورزی کشور هستیم درخواست کردیم تا مرکز تحقیقات هسته‌ای کشاورزی نیز در این استان مستقر شده و راه‌اندازی شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی به برگزاری اولین جلسه هم‌اندیشی مجمع نمایندگان استان با استاندار و مدیران اجرایی برای پیشبرد اهداف و راهبرد توسعه استان اشاره کرد و افزود: چنین نشست‌هایی را در هدف‌گذاری صریح توسعه استان مفید می‌دانیم و معتقدیم در قالب کار گروه‌های مختلف مدیران و کارشناسان استان می‌توانند مجمع نمایندگان را در رسیدن به اهداف عالیه استان اردبیل در مسیر توسعه کمک کنند.

جعفری‌بنه ضرورت حرکت اصولی کارشناسی و علمی را برای توسعه استان اردبیل خاطرنشان کرد و گفت: پیشنهاد می‌کنیم از دل این جلسات هم‌اندیشی و تعامل کارگروه‌های تخصصی به عنوان بازوان مشورتی مجمع انتخاب شود تا ما بتوانیم یک سند جامع توسعه استان را مطابق با چشم‌انداز 1404 ترسیم و تهیه کنیم تا مبادا از غافله توسعه و پیشرفت سایر استان‌ها عقب بمانیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل مواد مورد نیاز این سند را اسناد بالادستی نظیر قانون برنامه پنجم توسعه و چشم‌انداز 20 ساله نظام توصیف کرد و اظهار داشت: از ظرفیت‌های قانونی و مناسب مهیا شده در این سند می‌توانیم به عنوان مرجع در تهیه سند توسعه استان و شهرهای مختلف استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این جلسه از بخش صنعت و معدن محمد ملاطفی، بخش کشاورزی عادل عبدایمانی، حوزه آب داوود نجفیان، حوزه آموزش عالی مسعود گنجی، حوزه بهداشت و درمان فرهاد پورفرضی، حوزه انرژی علیرضا علیزاده، حوزه راه و شهرسازی علی حیدری، حوزه جذب سرمایه‌گذاری بهنام پیرموذن و در قالب کمیته‌های توسعه امنیت اجتماعی عظیمی، کمیته فرهنگی صادق فرهمندامین، حوزه تربیت بدنی احد پازاج، حوزه گردشگری بهروز ندایی و حوزه آموزش و پرورش نیز احمد محمودزاده به عنوان اعضای کمیته مشورتی استان در مجمع نمایندگان استان اردبیل انتخاب شدند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول