اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون داروغذای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد

تولید 96 درصد داروهای مورد نیاز در داخل کشور

خبرگزاری فارس: معاون داروغذای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در شرایط کنونی بیش از 96 درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.

تولید 96 درصد داروهای مورد نیاز در داخل کشور

یحیی رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با تمام توان و انرژی برای ارائه خدمات بهینه به مردم در شهرها و روستاهای مختلف اهتمام دارد و با همکاری مردم به نتایج بسیار خوبی رسیده‌ایم.

وی افزود: دکتر حیدری رئیس دانشگاه علوم پزشکی به شکل شبانه‌روزی تلاش و فعالیت دارد و این امر موجبات رضایت خاطر مردم و مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی و بهداشتی و داروخانه‌ها را فراهم کرده و انتظار داریم این روند تداوم یابد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از فعالیت 93 داروخانه در استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: هم‌اکنون تعداد 93 داروخانه دولتی و خصوصی در سطح استان بوشهر فعال هستند و نظارت کاملی بر نحوه تهیه و توزیع دارو در استان انجام می‌شود.

رضایی تصریح کرد: معاونت دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی استان وظیفه بسیار حساسی دارد، ‌به ویژه در راستای تامین امنیت غذایی در جامعه که از مهم‌ترین وظایف وزارت بهداشت است، باید به صورت شبانه‌روزی و با تمام توان فعالیت کنیم. 

وی بیان کرد: امروز در کشور از نظر دارویی در وضعیت مطلوبی قرار داریم و بسیاری از داروهای مورد نیاز کشور در داخل کشور تولید می‌شود و ایران به یکی از کشورهای قدرتمند در تولید دارو تبدیل شده است.

معاون داروغذای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اذعان داشت: در شرایط کنونی بیش از 96 درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود که موفقیتی بسیار مهم است.

رضایی افزود: در شرایط کنونی تنها برای تولید تعداد معدودی از داروها در داخل کشور مشکل داریم که از بیرون وارد می‌شوند و امیدوار هستیم با تلاش متخصصان داخلی شاهد تولید تمام داروهای مورد نیاز در کشور باشیم.

وی گفت: تا سال 57 تنها 700 محصول فرآورده غذایی تحت نظارت معاونت غذا و دارو بود اما هم‌اکنون 100 هزار نمونه فرآورده غذایی در کشور تولید می‌شود.

رضایی خاطر نشان کرد: باید دست به دست هم بدهیم و در راستای رشد و بالندگی ایران اسلامی باید از تمام توان و ظرفیت موجود استفاده کنیم.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول