اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی کرمان خبر داد

کاهش 30 درصدی استفاده از سموم کشاورزی

خبرگزاری فارس: معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: اجرای برنامه‌های در نظر گرفته شده موجب کاهش 30 درصدی میزان سمپاشی و استفاده کشاورزان از سموم کشاورزی نسبت به سال گذشته شده است.

کاهش 30 درصدی استفاده از سموم کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا پورخاتون پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" اظهار داشت: هیچ بخش اقتصادی مانند کشاورزی نمی‌تواند رنگ تولید ملی به خود بگیرد و این بخش می‌تواند ما را در خودکفایی کمک کرده و در برابر تحریم‌ها نیز نقش مهمی دارد.

وی اذعان داشت: کشور ما در 93 درصد محصولات کشاورزی خودکفا است و برنامه‌ریزی می‌شود در محصولات دیگر نیز این خودکفایی صورت گیرد.

پورخاتون تصریح کرد: معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی می‌کند تا در راستای سیاست‌های وزارتخانه در زمینه امور زراعی و باغی عمل کند تا به اهداف مورد نظر دست یابد.

وی افزود: تلاش ما این است علاوه بر انجام سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی طرح‌ها و پروژه‌های مختلف و مناسب را در استان کرمان اجرایی کرده و مشکلات بخش کشاورزی استان را رفع کنیم.

پورخاتون عنوان کرد: اجرای برنامه‌های در نظر گرفته شده و شرایط اقلیمی در سال جاری موجب کاهش 30 درصدی میزان سمپاشی و استفاده کشاورزان از سموم کشاورزی نسبت به سال گذشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا کارشناسان ناظر بسیار خوب عمل کردند و همچنین با فروشگاه‌های غیر مجاز سموم کشاورزی برخورد و سموم تاریخ گذشته و مشکل‌دار جمع‌آوری شده است.

پورخاتون عنوان کرد: یکی از طرح‌های ما ارائه الگوی کشت است که مشخص می‌کند در هر منطقه و شهرستانی چه نوع محصولی کشت شود و به دنبال راهکارهایی هستیم تا کشاورزان را به تبعیت از الگوی کشت سازمان جهاد کشاورزی ترغیب کند و براساس الگوی کشت محصولاتی که توجیه اقتصادی ندارند نباید کشت شوند.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با بیان اینکه تولید ملی پایدار را دنبال می‌کنیم، افزود: منابع طبیعی متعلق به ما نیستند و باید به آنها احترام گذاشته و از تخریب آن بپرهیزیم و در این زمینه توجه به منابع آب و استفاده بهینه از آن بسیار مهم است.

وی گفت: راندمان آب از برنامه‌های محوری سازمان جهاد کشاورزی است که ما نیز این امر را دنبال می‌کنیم و جهاد کشاورزی به ازای هر هکتار زمین زراعی 3 میلیون و 500 هزار تومان یارانه به منظور اجرای سیستم آبیاری نوین ارائه می‌کند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول