اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان خبر داد

فعالیت 380 واحد سنتی بسته‌بندی خرما در دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان از فعالیت 380 واحد سنتی و 37 واحد صنعتی بسته‌بندی خرما در دشتستان خبر داد.

فعالیت 380 واحد سنتی بسته‌بندی خرما در دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان ابوالقاسم محمدزاده‌ در نشست با مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان دشتستان اظهار داشت: توسعه اقتصادی میهن اسلامی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان کشور است و مسئولان رده‌های پایین‌تر نیز باید به این مهم توجه داشته باشند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: در شهرستان دشتستان پتانسیل‌های اقتصادی بالایی وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آنها کشاورزی و خرما است که مسئولان با توجه به بازار خرما و رفع مشکلات بازار خرما می‌توانند در بهبود فضای اقتصادی شهرستان نقش بسزایی ایفا کنند.

محمدزاده بیان داشت: در دو سال گذشته اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان توجه خاصی به امور باغداران داشته و پیگیری‌های گسترده‌ای در این راستا انجام داده است.

وی اضافه کرد: تشکیل خوشه صنعتی خرما، برگزاری دوره آموزشی بسته‌بندی خرما و ... از خدمات این نهاد به منظور بهبود اوضاع باغداران است.

این مسئول اذعان داشت: برای ساماندهی امور، نظارت بیشتر و رفع مشکلات واحدهای بسته‌بندی خرما ایجاد اتحادیه و تشکل منسجم در این زمینه ضروری است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان عنوان کرد: شناسنامه‌دار کردن، کسب پروانه بهداشتی با رعایت استانداردهای لازم و عضویت در اتحادیه خرما برای همه واحدهای سنتی و صنعتی بسته‌بندی این محصول از مهم‌ترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت بسته‌بندی و نحوه صحیح عرضه کالا بویژه کالاهای خوراکی، رعایت نکات لازم که مشمول مقررات اتحادیه خرما نیز می‌شود، الزامی است.

محمدزاده یادآور شد: سالانه یک میلیون تن خرما در ایران تولید می‌شود که استان بوشهر و شهرستان دشتستان به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم تولید این خرما محسوب می‌شوند.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه کمی و کیفی در تولید محصول خرما عنوان کرد: توسعه کمی و کیفی این محصول مهم با ارزش غذایی بالا مستلزم قوانین و مقرراتی مطابق استانداردها هم برای تولید و عمل‌آوری و هم عرضه آن است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان گفت: آموزش، کار فرهنگی و نظارت مستمر و اصولی بر واحدهای فرآوری و بسته‌بندی برای بازاریابی و عرضه بهتر سبب بهبود وضعیت بازار این محصول و کیفیت تولید محصول خرما می‌شود.

محمدزاده از فعالیت 380 واحد سنتی بسته‌بندی خرما در دشتستان خبر داد و اظهار داشت: 37 واحد بسته‌بندی صنعتی خرما مستقر در شهرک صنعتی و 380 واحد سنتی به صورت پراکنده با مجوزهای لازم در سطح شهرستان در امر بسته‌بندی خرما فعالیت دارند.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول