اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی همایش «جنگ و دفاع در اندیشه‌های امام خمینی»:

تاثیرپذیری جنبش‌های منطقه از انقلاب ایران حقیقتی کتمان‌ناپذیر است

خبرگزاری فارس: دبیر علمی همایش «جنگ و دفاع در اندیشه‌های امام خمینی» گفت:‌ این حقیقت قابل کتمان نیست که بسیاری از رفتارها و رویکردهایی که در جنبش‌های منطقه‌ اتفاق افتاده برگرفته از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

تاثیرپذیری جنبش‌های منطقه از انقلاب ایران حقیقتی کتمان‌ناپذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمدمهدی بهداروند عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دبیرخانه دائمی قطنامه 598 امسال وارد سومین سال فعالیت خود می‌شود اظهار کرد: این دبیرخانه امسال سومین همایش خود را با عنوان «جنگ و دفاع در اندیشه‌های امام خمینی(ره) با تاکید بر نهضت جهانی بیداری اسلامی» برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اندیشه‌های دفاعی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران خاطر نشان کرد: تمام رفتارهایی که امام خمینی به عنوان یک رهبر و مرجع شیعی در دوران پیش از انقلاب و پس از آن و در هنگام دفاع مقدس و در طول حیات پربرکتشان انجام می‌دادند برای ایشان حجت شرعی بود.

دبیر علمی همایش «جنگ و دفاع در اندیشه‌های امام خمینی با تاکید بر نهضت جانی بیداری اسلامی» در ادامه با اشاره به ایجاد برخی از سئوال‌های در اذهان در خصوص دفاع مقدس خاطر نشان کرد: ضرورت پاسخگویی به سئوالاتی که در حوزه دفاع مقدس رخ داده است برای نسل حاضر و نسل‌های آینده یک حقیقت انکارناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه تردید‌ها و علامت سئوال‌هایی در رابطه با تاریخ دفاع مقدس وجود دارد تصریح کرد: بر همین اساس دبیرخانه‌‌ای با عنوان دبیرخانه قطنامه 598 راه‌اندازی شد که امسال در سومین سال حیات خود به بازخوانی اندیشه‌های دفاعی امام با محوریت دفاع مقدس می‌پردازد.

بهداروند برقراری ارتباط بین هشت سال دفاع مقدس و جنبش بیداری اسلامی را از ویژگی‌های همایش سال جاری دانست و افزود: ضرورت داشت در همایشی ارتباط دفاع مقدس و بیداری اسلامی که در منطقه اتفاق افتاده است تبیین شود.

وی با اشاره به یکی از آخرین پیام‌های حضرت امام خمینی اظهار داشت: امام در این پیام وقتی دستاوردهای دفاع مقدس و جنگ تحمیلی را برمی‌شمرد وعده شروع جنبش‌هایی در منطقه در سال‌های آینده را با عبارت‌های نقض و شیوا می‌دهد که این مهم مبین افق اندیشه و دوراندیشی امام خمینی است.

دبیر علمی همایش «جنگ و دفاع در اندیشه‌های امام خمینی با تاکید بر نهضت جانی بیداری اسلامی» با اشاره به تحلیل بیداری اسلامی منطقه در کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای اسلامی تاکید کرد: این حقیقت قابل کتمان نیست که بسیاری از رفتارها و رویکردهایی که در این جنبش‌های منطقه‌ای اتفاق افتاده برگرفته از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

وی تصریح کرد: برای تبیین نسبت بین دو موضوع دفاع مقدس و بیداری اسلامی منطقه، رویکرد جدی امسال ما در دبیرخانه دائمی قطنامه 598 به همین موضوع اختصاص دارد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول