اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی خراسان‌ رضوی:

طرح غربالگری سلامت زنان سرپرست خانوار در حال اجراست

خبرگزاری فارس: معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: طرح غربالگری سلامت برای زنان سرپرست خانوار در برخی از شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

طرح غربالگری سلامت زنان سرپرست خانوار در حال اجراست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، طاهره بختیاری ظهر امروز در نشست خبری مدیر کل بهزیستی خراسان‌رضوی که در سالن کنفرانس بخش مدیریت اداره کل بهزیستی خراسان‌رضوی برگزارشد اظهار کرد: این طرح 5 ساله است که در شهرستان‌های هدف تداوم دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: روی یک هزار و 250 زن سرپرست خانوار آزمایشات مختلفی انجام شده است و در نتایج آزمایشات شایع‌ترین موارد قند و فشار خون و بعد از آن سرطان‌های مختلف است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان‌رضوی در ادامه با اشاره به خدماتی که به زنان سرپرست خانوار ارائه می‌شود اظهار کرد: در حال حاضر 7 هزار و 341 زن سرپرست خانوار و دختر خود سرپرست را زیر پوشش بیمه قرار داده‌ایم.

بختیاری در ادامه افزود: همچنین 3 هزار و 50 نفر زن روستایی و عشایری را زیر پوشش بیمه قرار داده‌ایم تا از مزایای افراد شاغل و بیمه بازنشستگی برخوردار شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان‌رضوی در ادامه گفت: همچنین در سطح استان یک هزار و 435 مهد کودک داریم که در انها بین 78 هزار تا 82 هزار کودک نگهداری می‌شوند.

وی در ارتباط با کودکان بی‌سرپرست و یا بدسرپرست تاکید کرد: سعی در این سازمان بر این است که هرچه کمتر کودکان را در این سازمان نگهداری کنند و در سال 90،‌ 800 کودک به خانواده‌ها همراه با کمک هزینه تحویل داده شده است و همچنین در سه ماهه اول سال 91، 420 کودک به صورت‌هایی مانند فرزندخواندگی و یا امین موقت به اشخاص واگذار شده‌اند.

بختیاری در راستای خدمات انجام شده در راستای آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: در 8 شهرستان اورژانس اجتماعی کاهش طلاق و پایگاه خدماتی اجتماعی اضافه کرده‌ایم.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول