اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی خبر داد

ایجاد اشتغال برای یک هزار معلول در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی از ایجاد اشتغال برای یک‌هزار و 14 نفر از معلولان این استان طی سال گذشته خبر داد.

ایجاد اشتغال برای یک هزار معلول در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدحسن اکبری‌مطلق ظهر امروز در بازدید از مراکز زیر پوشش این سازمان اظهار کرد: تعهد اشتغال سازمان بهزیستی خراسان جنوبی در سال گذشته برای 200 نفر بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تحقق اشتغال این سازمان یک‌ هزار و 14 نفر بوده است، تصریح کرد: طی سال گذشته با برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی‌های هدفمند توانسته‌ایم 456 درصد بیشتر از میزان تعهد خود اشتغال ایجاد کنیم.

مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی یادآور شد: این سازمان در کارگروه اشتغال استان در بین سایر سازمان‌ها و ادارات کل رکورد‌دار است.

اکبری‌مطلق با اشاره به اینکه حدود 70 درصد اشتغال‌های محقق شده برای زنان استان بوده است، اضافه کرد: 30 درصد اشتغال‌های ایجاد شده برای مردان بوده است.

وی از افزایش 25 درصدی مبلغ مستمری‌های مستمری‌بگیران این سازمان طی سال گذشته خبر داد و افزود: در سال گذشته به خانواده یک نفری مبلغ 44 هزار تومان و به خانواده پنج نفری و بالاتر مبلغ 75 هزار تومان مستمری پرداخت شد.

مدیر کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی گفت: با وجود اینکه طی سال گذشته این سازمان اعتبارات ویژه نداشته اما با حمایت مدیران کل و استاندار خراسان جنوبی از محل اعتبارات استانی کمک ‌هزینه ازدواج 470 زوج معلول را پرداخت کردیم.

اکبری‌مطلق اظهار کرد: طی سال گذشته 71 درصد از معلولان واجد شرایط زیر پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه افراد زیر پوشش بیمه تکمیلی می‌توانند از خدمات درمانی مختلف از قبیل خدمات تخصصی و فوق تخصصی، ارتز، پاراکلینیک، رادیولوژی، دندانپزشکی و توانبخشی بهره‌مند شوند.

مدیر کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی از توانمندسازی فرهنگی 30 هزار و 514 نفر معلول در سال گذشته خبر داد و افزود: این افراد از خدمات آموزشی، مشاوره‌ای، روانشناختی و دیگر خدمات فرهنگی این سازمان بهره‌مند شدند.

اکبری‌مطلق تصریح کرد: طی سال گذشته برای نخستین‌بار در استان اعزام چهار کاروان با جمعیت 125 نفر از معلولان این سازمان را عتبات عالیات داشتیم که این مهم در سال جاری نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: همچنین اعزام 180 نفر از معلولان استان به مشهد مقدس در سال گذشته انجام شده که اعزام معلولان به عتبات عالیات و مشهد مقدس اقدامی در راستای توانمندسازی فرهنگی جامعه هدف این سازمان به شمار می‌رود.

مدیر کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی گفت: طرح آموزشی مفاهیم دینی خردسالان همانند سایر نقاط کشور در این استان نیز مورد اجرا قرار گرفته است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول