اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه:

معماری شهرها نشان از نظام اقتصادی و اجتماعی مردم است

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: معماری و سیمای شهرها نشان از نظام اقتصادی و اجتماعی مردم آن شهر است.

معماری شهرها نشان از نظام اقتصادی و اجتماعی مردم است

حبیب‌اله چاغروندی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: ساختمان و شهر شاخصی برای ارزیابی توسعه و فرهنگ یک جامعه تلقی می‌شود لذا افزایش کیفیت ایمنی و آرامش خانه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخودار است.

چاغروندی تصریح کرد: جوامع بخشی از هویت‌شان را از شهرها می‌گیرند لذا معماری و سیمای شهرهاست که نشان می‌دهد نظام اقتصادی و اجتماعی مردم آن شهر در چه سطح و جایگاهی است و این خط‌کش اندازه‌گیری ارزش‌های اجتماعی‌، هنوز هم معتبر است و امروز بخشی از هویت‌، ارزش و اعتبار یک جامعه در دستان مهندسان و مدیران شهری است.

وی افزود: هرچه بتوانیم دانش، تخصص و صنعت را بیشتر در خدمت شهرها، جوامع ساکن در آنها و سایر اجتماعات انسانی قرار دهیم، زمینه رشد و ارتقای سایر عناصر توسعه انسانی و ملی نیز بیشتر فراهم می‌شود و آهنگ رشد شدیدتر می‌شود.

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تمام آیین‌نامه‌ها، بخش‌نامه‌ها، مقررات و قوانینی که در صنعت ساختمان تدوین و اجرا می‌شوند در جهت رشد و ارتقای همین بخش از فرهنگ شهرنشینی و تمدن بشری است.

وی ادامه داد: فرهنگ تولید کیفی در دهه 70 با ظهور سازمان نظام مهندسی ساختمان، به سرعت فراگیر شد و با تدوین آیین‌نامه‌ها و تصویب قوانین مربوطه، دانش مهندسی به صورت جدی وارد حیطه ساختمان شد و شهرها سیمای جدیدی به خود گرفتند‌.

چاغروندی با بیان اینکه این گام بلندی است برای آینده، اما صنعت ساختمان  هنوز تا رسیدن به مقصد آرمانی فاصله زیادی وجود دارد تصریح کرد: برنامه چهارم توسعه کشور میانگین 5 درصدی رشد صنعتی‌سازی در حوزه ساختمان را نشان می‌دهد.

وی افزود: با حمایت‌های جدی دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادهای مرتبط با صنعت ساختمان از ارتقای کیفیت ساخت‌وساز و نیز افزوده شدن پروژه‌های مسکن مهر به عنوان موتور محرکه صنعت ساختمان، شاهد رشد 20 درصدی صنعتی‌سازی در حوزه اقتصادی هستیم که جهشی تحسین‌برانگیز است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه انبوه‌سازی‌، توجیه اقتصادی لازم را برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعتی‌سازی مصالح به وجود آورد، گفت: 50 درصد از پروژه‌های مسکن مهر به شیوه صنعتی ساخته می‌شوند و این فرهنگ وارد خانه‌سازی کشور و استان شده است.

وی با اشاره به اینکه هزار و 200 هکتار از مناطق مسکونی استان بافت فرسوده است، ادامه داد: بازسازی و بهسازی بافت فرسوده موضوعی است که با ارتقا آگاهی جامعه نسبت به آن باعث پیشبرد اهداف سازمان نظام مهندسی و دستگاه‌های دولتی است.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول