اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان استانداری قم:

منشور جهانی زن مسلمان تدوین شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان استانداری قم گفت: باید از فرصت‌ تعامل با زنان مسلمان جهان استفاده کرده و برای تدوین منشور جهانی زن مسلمان تلاش کنیم.

منشور جهانی زن مسلمان تدوین شود

معصومه ظهیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری اجلاس زنان و بیداری اسلامی و دیدار فعالان این عرصه با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: هدف از برگزاری اجلاس زنان و بیداری اسلامی، تبیین نقش تاثیرگذار زنان در حرکت‌های اسلام‌خواهانه و بهره‌گیری از آثار تعاملات بین زنان مسلمان و انتقال تجربیات میان آنان است.

وی ادامه داد: این تعاملات اجتماعی می‌تواند موجب وحدت رویه در کل زنان جهان اسلام شده و سبب الگوگیری زنان مسلمان از حرکت‌های تاثیرگذار یکدیگر می‌شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری قم افزود: مقام معظم رهبری نیز در سخنان خود به ضرورت این وحدت، همدلی، حضور در صحنه و انتقال پیام‌ها تاکید کردند.

وی عنوان کرد: نکته دیگری که مقام معظم رهبری در این زمینه به آن اشاره کردند، نقش تاریخی زنان در شکل‌گیری حرکت‌های آزادی‌خواهانه و دین‌مدارانه بود.

ظهیری ابراز داشت: یکی دیگر از نکات مهمی که رهبر معظم انقلاب در رابطه با زنان به آن اشاره کردند، تکریم زنان به‌عنوان تربیت‌کنندگان یک نسل صالح برای پیشبرد اهداف والای بشری و انسانی است.

وی خاطر نشان کرد: مثالی که ایشان در این مورد به آن تاکید کردند، مادرانی بود که فرزندان پاکی را برای کشور تربیت کرده که آنچنان از نظر مقام معنوی اوج گرفتند که شایسته فیض شهادت شدند.

عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی العالمیه گفت: امروز اصلاح‌گری زنان و اهتمام آنان به تربیت انسان‌های شایسته می‌تواند موانع بسیار بزرگی را از پیش پای جهان اسلام و بشریت بردارد.

وی ادامه داد: نکته بعدی که در این رابطه به آن می‌توان اشاره کرد این است که این تعاملات قوت قلبی برای زنانی است که در راه بیداری اسلامی تلاش می‌کنند.

ظهیری اذعان داشت: زنان مسلمان در جریان چنین برنامه‌هایی می‌توانند با هم‌افزایی به منشور جهانی زن مسلمان که مسیری برای بازیابی و حفظ هویت اصیل زن مسلمان است، دست پیدا کنند.

وی افزود: از طرفی کاری که در عرصه عمل قرار بگیرد، قابل استناد و ارزیابی است و زنان مسلمان ایران در عرصه عمل این را ثابت کرده‌اند که می‌توانند برای دیگر زنان الگو باشند.

مدیرکل امور بانوان استانداری قم خاطر نشان کرد: این منشور می‌تواند به زنان مسلمان کمک کند تا نقش هدایتگری و حمایتگری خود را در جریانات مبارزات اسلام‌خواهانه با تمام توان به منصه ظهور برسانند.

وی گفت: چند دهه مبارزه با تهاجمات دشمن، تربیت خانواده در مسیر اسلام و حضور اجتماعی مؤثر می‌تواند به زنان مسلمان نقش بزرگ آنها را در موفقیت جنبش‌های اجتماعی اثبات کند.

وی با انتقاد از نگاه غرب به زن اظهار داشت: غرب از دیرباز تاکنون همواره نسبت به زن دچار چالش‌هایی بوده است.

ظهیری با اشاره به تناقضاتی که در غرب نسبت به رفتار با زن دیده می‌شود ادامه داد: در دورانی نه چندان دور، زنان در غرب نه حق رأی داشتند و نه می‌توانسته‌اند برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

وی با اشاره به اینکه غرب در گذشته زن را از بسیاری از حقوق اولیه خود محروم می‌کرده است گفت: پس از رنسانس در این نگاه به زن تفاوت‌هایی ایجاد شد و بسیاری از محرومیت‌ها از زنان برداشته شد اما آنان با مشکلات جدیدی روبه‌رو شدند.

عضو هیئت علمی جامعة الزهرا(س) اضافه کرد: امروز زنان در غرب به اسم آزادی دچار یک استثمار جدید و ستم نوین جنسی شده‌اند که این استثمار جدید زن را به یک ابزار برای برآوردن خواسته‌های مردان تبدیل کرده است.

وی یادآور شد: شاید دلیل اینکه زنان در طول این دهه‌های اخیر همواره در صحنه‌های مبارزه حضور داشته‌اند، همین است که نه تنها هیچ‌گاه نتوانسته‌اند به جایگاه‌ اصلی خود دست پیدا کنند، بلکه همواره با روش‌های جدید و فریبکارانه از فطرت پاک خود جدا شده‌اند.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول