اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان:

سموم کشاورزی تاثیر منفی بر سلامت انسان دارند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار کرمان گفت: در گذشته توجهی به ثاتیرات سموم بر سلامت محصولات کشاورزی و در نهایت سلامت انسان و محیط زیست نشده است در حالیکه این سموم تاثیر منفی بر سلامت انسان دارند.

سموم کشاورزی تاثیر منفی بر سلامت انسان دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد تکلوزاده پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح دومین همایش ملی کنترل آفات در مرکز استان اظهار داشت: استفاده از شیوه‌های نوین و علمی به افزایش تولید محصولات کشاورزی سالم و بهداشتی می‌انجامد و با توجه به روند افزایش جمعیت، نیاز به افزایش تولید محصولات کشاورزی وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: در گذشته با توجه به استفاده از سموم شیمیایی تنها افزایش تولید مورد توجه بوده و توجهی به تاثیر این سموم بر سلامت محصولات کشاورزی و در نهایت سلامت انسان و محیط زیست نشده است.
تکلوزاده بیان کرد: با انتشار کتاب "بهار خاموش" توجه بسیاری از افراد و مسئولان به مضرات استفاده بی‌رویه از سموم برای دفع آفات کشاورزی جلب شد و لزوم برخورد علمی و حساب شده با طبیعت را بیان کرد.
وی تصریح کرد: در تولید محصولات کشاورزی باید به حفظ محیط زیست نیز توجه ویژه‌ای شود و امروز تمام کارشناسان، صاحب‌نظران و دوست‌داران محیط زیست بر کاهش کاربرد سموم شیمیایی و استفاده از سایر روش‌های علمی برای مبارزه با آفات و افزایش تولید تاکید دارند.
تکلوزاده با اشاره به طرح مدیریت تلفیقی آفات عنوان کرد: اجرای این طرح راه حل اساسی برای تولید محصولات کشاورزی سالم و بهداشتی محسوب می‌شود. 
وی اذعان کرد: با استفاده از شیوه‌های مختلف از جمله شیوه‌های فیزیکی، بیولوژیکی و ایجاد ارقام مقاوم در برابر آفات می‌توان در راستای افزایش محصولات کشاورزی سالم و بهداشتی اقدام کرد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار کرمان با اشاره به برگزاری نخستین همایش ملی مدیریت کنترل آفات در کرمان در تیر ماه سال گذشته بیان کرد: 236 نفر از 40 دانشگاه و مرکز علمی برای حضور در دومین همایش ثبت‌نام کرده‌اند.
تکلوزاده خاطرنشان کرد: از مجموع 222 مقاله رسیده به این همایش، 159 مقاله در اولویت قرار دارند که 106 مقاله به صورت پوستر و 53 مقاله نیز به صورت سخنرانی ارائه می‌شود و 34 داور، مقالات رسیده به این همایش را بررسی و داوری کرده‌اند.
معاون برنامه‌ریزی استاندار کرمان با اشاره به برگزاری همایش‌ها تصریح کرد: این همایش‌ها فرصتی برای تبادل نظر و بیان تجربیات است و بر اهمیت آنها تاکید داریم.
نماینده سازمان حفظ نباتات کشور نیز در این همایش گفت: در حال حاضر 16 میلیون هکتار سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در کشور وجود دارد که تا پایان برنامه‌ پنج ساله باید در 4 میلیون هکتار آن مدیریت تلفیقی آفات اجرا شود.
مهدی قائمیان اظهار داشت: در پایان برنامه پنج ساله باید تعداد کارشناسان شبکه مراقبتی از 4 هزار و 150 نفر به 7 هزار نفر، تعداد درمانگاه‌های گیاه پزشکی از 950 کلینیک به یک‌هزار و 500 کلینیک و سطح زیر عملیات مبارزه بیولوژیک با آفات از 240 هزار هکتار به 500 هزار هکتار افزایش یابد و هدف مدیریت تلفیقی آفات حفظ و تولید محصولات سالم است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول