اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی مطرح کرد

پرهیز از برخورد سیاسی با مقوله حجاب/ دستگاه‌ها زنان کارمند محجبه را تشویق کنند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه مجازی المصطفی با بیان اینکه برخورد سیاسی با مقوله حجاب به ترویج این ارزش اسلامی کمکی نمی‌کند گفت: ادارات و سازمان‌ها باید با تشویق، بانوان محجبه را ارج نهاده و در اولویت جذب و فعالیت‌های خود قرار دهند.

پرهیز از برخورد سیاسی با مقوله حجاب/ دستگاه‌ها زنان کارمند محجبه را تشویق کنند

حجت‌الاسلام علی‌اصغر عطاران‌طوسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن روز حجاب و عفاف اظهار داشت: حجاب بهترین ارمغان‌ دین مبین اسلام برای بانوان است که می‌تواند آنها را در برابر ناپاکی‌ها و نگاه‌های آلوده ایمن کرده و از توسعه فساد و فحشا در جامعه جلوگیری کند.

وی ادامه داد: آثار و برکات حجاب و عفاف، فراوان است و بی‌تردید بی‌توجهی به پوشش اسلامی از سوی بانوان یک منکر و گناه به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی افزود: البته موضوع حجاب از موضوعات چند ماهیتی است که از دیدگاه‌های مختلف می‌توان آن را بررسی کرد.

وی برخورد سیاسی با مسئله حجاب را موجب ایجاد دافعه بیشتر دانست و معتقد است این روند، عده‌ای را که تنها نسبت به برخی شئونات بی‌‌مبالات هستند، از دامن نظام اسلامی جدا می‌کند.

عطاران‌طوسی گفت: عده‌ای تلاش می‌کنند طوری تبلیغ کنند که گویا هر کس در زمینه حجاب ضعیف عمل کرد، دشمن نظام بوده و بدحجابی وسیله‌ای برای تظاهر این دشمنی است در صورتی که می‌بینیم بسیاری از کسانی که بدحجاب هستند، نسبت به نظام وفادار بوده و آرما‌ن‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را ارج می‌نهند که نمونه بارز آن را می‌توان در راهپیمایی‌ها و مناسبت‌ها به خوبی مشاهده کرد.

وی گفت: ما احیاناً به موضوع حجاب بیش از دیگر ناهنجاری‌های اجتماعی پرداخته‌ایم و ریشه این موضوع باید واکاوی شود.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی ابراز داشت: منکرات بسیاری امروز در سطوح و لایه‌های مختلف جامعه دیده می‌شود مانند دروغ، غیبت، تهمت، مردم آزاری، احتکار و گران‌فروشی، دزدی، رانت‌خواری،کارشکنی، کم کاری، هدر دادن بیت‌المال، اسراف و... اما به سادگی از کنار آن‌ها عبور می‌شود.

وی ادامه داد: حال این پرسش مطرح است که چرا در جامعه اسلامی، نسبت به بسیاری از گناهان و مفاسد بی‌توجهی می‌شود، اما هنگامی که موضوع حجاب پیش می‌آید، شدت عمل به خرج داده می‌شود.

عطاران اظهار کرد: باید تلاش کنیم مسئله حجاب را طوری برای بانوان تبیین کنیم که با طیب خاطر آن را بپذیرند نه اینکه در این موضوع به شدت عمل علیه خاطیان روی بیاوریم.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی افزود: به عقیده من، حل معضل بدحجابی و یا بی‌حجابی را باید در کانون خانواده دنبال کرد.

وی گفت: نهاد خانواده در مرحله نخست، فرزندان را از آغاز با ادبیات پوشش آشنا کند و فرهنگ حجاب را با ادبیاتی محبت‌آمیز در میان دختران نشر و گسترش دهد و سپس رسانه ملی هم همین خط را دنبال کرده و در تمام برنامه‌ها، فیلم‌ها و سریال‌ها آن را رعایت کند.

وی افزود: ادارات، سازمان‌ها و مراکز فرهنگی و مؤسسات اجتماعی نیز باید با تشویق مستقیم و یا کنایه و اشاره، بانوان محجبه و دارای پوشش اسلامی را ارج نهاده و در اولویت جذب و فعالیت‌های خود قرار دهند، به یقین بخشی از مشکلات کاسته خواهد شد ولی آنچه دیده می‌شود این است که هیچ‌یک از این نهادها، به موقع و دقیق عمل نمی‌کنند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول