اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مشهد:

بسیاری از ظرفیت‌های موجود در کتابخوانی مشهد بدون استفاده مانده است

خبرگزاری فارس: فرماندار مشهد گفت: بسیاری از ظرفیت‌های موجود در مشهد بدون استفاده مانده است و باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای ارتقای سطح کتابخوانی در این شهر استفاده شود.

بسیاری از ظرفیت‌های موجود در کتابخوانی مشهد بدون استفاده مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن موحدیان عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های مشهد در محل دفتر فرماندار با تاکید بر اینکه موضوع کتاب و کتابخوانی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: ایشان در حال حاضر از وضعیت کتابخوانی و سرانه آن در جامعه رضایت ندارند.

رئیس کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید شهر مشهد با ابراز تاسف از این موضوع که سرانه مطالعه در کشور و به تبع آن در این شهر پایین است، گفت: باید در این زمینه صورت مسئله را پاک نکنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از افراد مطالعه دعاها و زیارت‌های مختلف را نیز جزو سرانه مطالعه به حساب می‌آورند، متذکر شد: با در نظر گرفتن این موضوعات نیز می‌بینیم که سرانه مطالعه بسیار پایین است.

موحدیان با تاکید بر اینکه مسئولان امر باید توجه جدی به اسناد بالا دستی به‌وی‍ژه سند نهضت مطالعه مفید داشته باشند، عنوان داشت: باید در این عرصه تفاهم نامه‌های لازم با دستگاه‌های مختلف منعقد شود.

وی افزود: همچنین این سند باید توسط مسئولان به صورت جدی عملیاتی شده تا شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه باشیم.

فرماندار مشهد با اشاره به راهکارهای ارائه شده در ارتباط با حجاب و عفاف در جامعه ابراز تاسف کرد: با این حال هیچ کس به این موضوع توجه نکرد.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با نهضت مطالعه مفید نیز برنامه‌های خوبی تدوین شده که باید به مرحله اجرا نزدیک شود.

موحدیان با بیان اینکه بسیاری از کارها در این زمینه هنوز نهادینه نشده است، افزود: با نهادینه‌شدن این موضوعات بسیاری از مشکلات امر مرتفع می‌شود و به این میزان دچار سختی نخواهیم شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان‌رضوی نیز در این جلسه گفت: برای ارتقای سرانه مطالعه کتابخوانی باید به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود.

نجمه خدادادی با تاکید بر اینکه بودجه‌های لازم باید روی کتاب و ترویج نرم‌افزاری متمرکز شود، یادآور شد: شهرداری مشهد نیز با اختصاص به موقع اعتبارات نیم درصدی امر کتابخوانی باید در این زمینه کمک‌رسان این بخش باشد. 

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول