اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام نیمه شعبان صورت گرفت

درمان بیش از 1500 بیمار در جمکران

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: یک‌هزار و 542 بیمار سرپایی توسط نیروهای اورژانس در جریان برپایی مراسم نیمه شعبان درمان شدند.

درمان بیش از 1500 بیمار در جمکران

محمدجواد باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار کرد: نیروهای امدادی دانشگاه علوم پزشکی قم از 13 تا 15 تیرماه برای خدمت‌رسانی به زائران جمکران به صورت آماده‌باش فعالیت کردند.

وی ادامه داد: نیروهای ستادی و اداری مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی در این روزها تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن مشکلات بهداشتی و درمانی مسافران انجام دادند.

باقری افزود: علاوه بر استفاده از آمبولانس‌های عملیاتی و پشتیبان، مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم از اورژانس تهران، اراک و کاشان نیز به منظور پوشش امدادی این مراسم و تقویت پایگاه‌های جاده‌ای استان استفاده کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های اورژانس قم برای خدمت‌رسانی به زائران جمکران گفت: در روز 13 تیر یک اتوبوس آمبولانس و دو دستگاه آمبولانس در مسجد مقدس جمکران مستقر شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: همچنین در روزهای 13 و 14 تیرماه علاوه بر اتوبوس آمبولانس، تعداد آمبولانس‌های اطراف رینگ مسجد جمکران به 13 دستگاه افزایش یافت.

وی گفت: همچنین دو دستگاه موتورلانس نیز در مراسم شب نیمه شعبان به کار گرفته شد تا فعالیت‌های امدادی در این حوزه تسریع بخشیده شود.

باقری خاطر نشان کرد: دو تیم احیاء نیز در زمان برگزاری مراسم در مسجد جمکران حاضر شدند تا در صورت لزوم به بیماران خدمت‌رسانی کنند.

وی ادامه داد: در مدت سه روز خدمت‌رسانی کارکنان اورژانس به زائران جمکران، 59 بیمار از داخل مسجد و اطراف و همچنین بیمارانی که به اتوبوس آمبولانس مراجعه کرده بودند، به بیمارستان عاشقان ولایت انتقال داده شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: درمان سرپایی هزار و 542 نفر از نمازگزاران مسجد مقدس جمکران در مدت زمان برگزاری مراسم نیمه شعبان از دیگر فعالیت‌های مامورین فوریت‌های پزشکی بود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین این آمبولانس‌ها بنا بر نیازی که وجود داشت، 15 بیمار را از جمکران به مراکز درمانی سطح شهر انتقال دادند.

باقری اظهار کرد: از دیگر اقدامات مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم استقرار پنج دستگاه آمبولانس در این ایام در حرم مطهر حضرت معصومه(س) بود.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول