اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم خبر داد

ورود 500 هزار خودرو به جمکران در 24 ساعت

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم گفت: بر اساس برآوردهای کارشناسی طی 24 ساعت بیش از 500 هزار خودرو وارد منطقه جمکران شده‌اند.

ورود 500 هزار خودرو به جمکران در 24 ساعت

فریدون ترکاشوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ورود مشتاقان زیارت مسجد مقدس جمکران از روزهای قبل از نیمه شعبان به شهر مقدس قم اظهار کرد: اوج ورود مسافران در شب نیمه شعبان اتفاق افتاد به طوری که بر اساس برآوردهای کارشناسی، بیش از دو میلیون نفر وارد محدوده مسجد جمکران شدند.

وی تعداد خودروهای وارد شده به محوطه مسجد طی 48 ساعت گذشته را 500 هزار دستگاه دانست و افزود: بیشتر زائران پس از اتمام مراسم جمکران به قصد زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) راه شهر قم را در پیش گرفتند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم ادامه داد: مسافران و زائران شهر مقدس قم هم‌اکنون خودروهای خود را در طول رودخانه و سایر پارکینگ‌ها مستقر کرده‌اند به طوری که ظرفیت تمام آنها تکمیل شده‌ است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ترافیک تمام محورهای مواصلاتی استان عادی است گفت: برخی از مسافران نیز در حال ورود به منطقه جمکران یا هسته مرکزی شهر هستند.

ترکاشوند تصریح کرد: پرسنل پلیس ‌راه و راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها و داخل شهر قم مستقر بوده و به روان‌سازی ترافیک کمک می‌کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم با اشاره به بهبود وضعیت ترافیکی قم در سال جاری نسبت به اعیاد شعبانیه در سال‌های گذشته بیان داشت: دلیل این امر برنامه‌ریزی مناسب راهنمایی و رانندگی و پلیس ‌راه و نیز گشایش بلوار پیامبر اعظم(ص) است.

وی افزود: شهرداری قم نیز پارکینگ‌های سطح شهر و منطقه جمکران را قبل از ورود مسافران مهیا کرده و اتوبوسرانی نیز اتوبوس‌های خود را به تعداد لازم بسیج کرد به همین دلیل مشکلی از بابت گره خوردن ترافیک در قم مشاهده نشد.

ترکاشوند با اشاره به استفاده بسیاری از شهروندان قمی از اتومبیل‌های حمل و نقل جمعی برای ورود به منطقه جمکران ابراز کرد: تنها محدودیتی که در قم اعمال می‌شود مربوط به عبور و مرور کامیون‌ها و تریلرهاست.

رئیس راهنمایی و رانندگی قم ادامه داد: اتوبوس‌های بیابانی نیز حق ورود به داخل شهر قم را ندارند اما پارکینگ‌های ویژه‌ای برای آنها در منطقه جمکران و شمال و جنوب رودخانه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول