اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام:

20 روز از 90 روز گذشته ایلام غبار آلود بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: 20 روز از 90 روز گذشته ایلام غبار آلود بود.

20 روز از 90 روز گذشته ایلام غبار آلود بود

غلامحسین کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: این تعداد روز هوای استان ایلام بدون کیفیت و میزان ذرات معلق در هوا بیشتر از حد استانداردها بوده است.

وی ادامه داد: شاید بیشتر از 20 روز نیز وضعیت هوای استان غبار آلود بوده اما میزان ذرات معلق در هوا در حد استاندارد گزارش شده است.

این مسئول اضافه کرد: استان مرزی ایلام بیش از دیگر مناطق کشور در رنج بارش گرد و غبار به سر برده و در واقع مانند دیواری این غبارآلودگی را تحمل کرده است.

 

کاظمی تصریح کرد: به محض بروز هرگونه گرد و غبار ایلام اولین استانی بوده که از اثرات آن رنج برده و مشکلات فراوانی را تحمل کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: در حال حاضر 25 استان کشور درگیر با مشکلات بارش گرد و غبار بوده اما استان ایلام در ردیف نخست این مشکلات و معضلات قرار دارد.

وی ادامه داد: اگر ذرات معلق در هوا به کمتر از 10 میکرون برسد قطعا از طریق ریه وارد خون شده و مشکلات خطرسازی را برای انسان به وجود خواهند آورد.

این مسئول اضافه کرد: افزون بر این اثرات بارشی گرد و غبار بر روی حیات جانوری و طبیعی استان ایلام نیز تأثیر منفی گذاشته و قطعا در آینده با خشکیدگی مراتع و جنگل‌های استان مواجه خواهیم شد.

کاظمی تصریح کرد: بر این اساس کودکان، کهنسالان و بیماران در حین بارش گرد و غبار به هیچ عنوان از منزل خارج نشوند و در صورت اضطرار از ماسک استاندارد استفاده کنند.

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول