اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گرد و غبار شدید خوزستان را فرا گرفت

خبرگزاری فارس: گرد و غباری شدید دقایقی پیش استان خوزستان را فراگرفت و موجب کاهش شعاع دید افقی در شهرهای استان به ویژه شمال خوزستان شد.

گرد و غبار شدید خوزستان را فرا گرفت

مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: خروجی مدل‌های هواشناسی این اداره کل نشان‌دهنده تغییرات قابل ملاحظه فشار هوا از امروز لغایت روز شنبه 17 تیر ماه در استان خوزستان و شرق کشور عراق است.

مسعود دهملایی افزود: در این ایام وزش بادهای قابل ملاحظه و بعضا شدید در استان خوزستان وجود خواهد داشت لذا احتمال وقوع گرد و خاک طی روزهای مذکور در استان خوزستان و کشور عراق وجود دارد.

وی نشان کرد: خلیج فارس و سواحل آن نیز در این مدت مواج خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تأکید کرد: بررسی نقشه‌های سطح زمین نشان‌دهنده‌ تقویت زبانه کم‌فشار سطح زمین و به وجود آمدن گرادیان فشار قابل‌ملاحظه از منطقه خوزستان به سمت صحاری جنوب عراق است که انتظار می‌رود این وضعیت تا اوایل هفته آینده به طول انجامد.

دهملایی خاطرنشان کرد: آسمان استان صاف در قسمت‌های شمال غربی و غربی و جنوبی و بخش‌هایی از قسمت‌های مرکزی استان همراه با وزش بادهای قابل‌ملاحظه و احتمال گرد و غبار و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی تأکید کرد: وضعیت هوا صاف گاهی همراه با گرد و غبار جهت باد، شمال غربی سرعت باد، 25 تا 50 کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد 60 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: در شبانه‌روز گذشته آبادان با 49 و ایذه با 21 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.

وی تاکید کرد: حداکثر دمای اهواز به 47 و حداقل به 29 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول