اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محرابیان:

مطالبات پیمانکاران مهر ماندگار پرداخت می‌شود

خبرگزاری فارس: دستیار رئیس ‌جمهور در طرح‌های مهر ماندگار گفت: برای سرعت بخشیدن به پروژه‌های مهر ماندگار، طلب پیمانکاران مهر ماندگار با فروش سهام پرداخت می‌شود.

مطالبات پیمانکاران مهر ماندگار پرداخت می‌شود

علی‌اکبر محرابیان در حاشیه سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: 6 هزار و 750 میلیارد تومان از سهام شرکت‌های مطرح کشور را به عنوان بخشی از طلب پیمانکاران به آن‌ها واگذار کردیم.

دستیار رئیس‌ جمهور در طرح‌های مهر ماندگار بیان کرد: واگذاری سهام به پیمانکاران طلبکار در قالب قانون بودجه پیشنهاد شده که علاوه بر کوچک‌سازی حجم دولت، یکی از راه‌های تامین منابع مالی در این طرح‌ها به حساب می‌آید.

عضو شورای عالی واگذاری کشور گفت: حدود 3 هزار میلیارد تومان از سهام شرکت‌های ممتاز ارزش‌گذاری و به بورس اعلام شد.

وی با اشاره به وجود نظم و برنامه در مطالعه، نحوه اجرا، زمان بهره‌برداری و همه مسائل مرتبط با یک پروژه اضافه کرد: با وجود چنین برنامه‌ای ما در تمام طول سال می‌دانیم که در حال حاضر فلان پروژه در چه مرحله‌ای است و کدام پروژه اکنون به بهره‌برداری می‌رسد.

محرابیان تصریح کرد: اتفاق جدید و تاثیرگذاری که در پروژه‌های مهر ماندگار افتاده است این است که منابع مالی تامین همه نیازهای یک پروژه از مرحله مطالعه تا بهره‌برداری به صورت واقعی در نظر گرفته شده و در هر پروژه کاملا برنامه‌ریزی شده که در فلان مرحله از فلان محل اعتبار لازم را دریافت کند تا خللی در روند اجرایی آن حاصل نشود.

* با تامین همه اعتبارات مورد نیاز طرح‌های مهر ماندگار هیچ عذری از مدیران پذیرفته نیست

وزیر سابق صنایع و معادن در بخش دیگری از صحبت‌هایش تاکید کرد: کمبود و یا نبود اعتبار و یا مهم‌تر از آن تاخیر در تخصیص اعتبارات یکی از مهم‌ترین محدودیت‌های کاری برای مسئولان در همه نقاط کشور بود ولی اکنون این مشکل در طرح‌های مهر ماندگار به هیچ عنوان دیده نمی‌شود.

این مسئول کشوری توضیح داد: با مشخص شدن منابع تامین اعتبار یک پروژه و تخصیص 100 درصدی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل یک پروژه در مهر ماندگار دیگر مدیران بهانه‌ای برای تاخیر در اتمام پروژه‌ها ندارند و هیچ عذری از مسئولان در این ارتباط پذیرفته نخواهد بود. 

محرابیان تاکید کرد: با ساز و کارهایی که فراهم شده، اگر مدیری در هر نقطه‌ای از کشور نتواند اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح تحت مدیریت خود را جذب کند دیگر جای تاسف دارد و باید از این مدیر حسابرسی کنیم و پاسخ بخواهیم که چرا با وجود فراهم بودن همه شرایط مهم اجرای یک پروژه ولی نتوانسته آن را در موعد مقرر به بهره‌برداری برساند.

این مسئول کشوری سرعت رشد پروژه‌ها را در دولت‌های نهم و دهم سه برابر سایر دولت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: عملکرد مسئولان در اجرای پروژه‌های عمرانی به‌گونه‌ای است که می‌شود جانانه و با اطمینان از آن دفاع کرد ولی باید این نکته را فراموش نکنیم که سقف پرواز اینجا نیست و باید همچنان با شتاب حتی بیشتر به جلو حرکت کنیم.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول