اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه ماهه اول سال‌جاری

ثبت سفارش کالا در کردستان 64 درصد کاهش یافت

خبرگزاری فارس: ثبت سفارش کالا در سه ماهه اول سال‌جاری در کردستان 32 میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 64 درصد کاهش یافت.

ثبت سفارش کالا در کردستان 64 درصد کاهش یافت

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج عمده‌ترین دلایل این کاهش را محدودیت‌های قانونی شامل لزوم اخذ ایران کد و طرح شبنم، محدودیت طرح ارز وارداتی و  لزوم استانداردهای اجباری مربوط به کالای وارداتی عنوان کرد.

به گفته سیروس شاه‌‌غیبی صادرات استان کردستان در سه ماهه اول سال‌جاری بالغ بر 227 میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد رشد نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در مدت یاد شده بیش از 300 هزار تن کالا از مرزهای استان به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه 32 درصد رشد داشته است.

شاه‌غیبی بیشترین میزان صادرات مربوط به گمرک مریوان با 224 تن به ارزش 162 میلیون دلار و کمترین میزان صادرات را مربوط به بازارچه سیف با 791 تن کالا به ارزش 198 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: بیشترین افزایش صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل مربوط به گمرک سنندج با یک‌هزار و 773 تن به ارزش 4 میلیون دلار نسبت به سال قبل 295 درصد از لحاظ ارزش رشد نشان می‌دهد.

وی گفت: با نگاهی به وضعیت قاچاق استان، خوشبختانه شاهد کاهش قابل ملاحظه‌ای از این پدیده شوم هستیم به صورتی که از لحاظ مقدار و ارزش دلاری به ترتیب 31 و 63 درصد کاهش نشان می‌دهد.

شاه‌غیبی افزود: ترانزیت استان کردستان در سه ماهه اول سال‌جاری به 937 میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه به سال قبل 9 درصد رشد نشان می‌دهد.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول