اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر ارمنستان در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی:

روادید ایران و ارمنستان لغو شود/ وزیر کشور ایران به ارمنستان می‌رود

خبرگزاری فارس: سفیر ارمنستان در تهران گفت: امیدواریم اخذ روادید برای شهروندان دو کشور لغو شود.

روادید ایران و ارمنستان لغو شود/ وزیر کشور ایران به ارمنستان می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، "گریگور آراکلیان '' در دیدار با استاندار آذربایجان‌‌شرقی در کاخ استانداری آذربایجان‌شرقی در تبریز اظهار کرد: موضوع لغو روادید در حال حاضر 24 ساعته است و حتی در روزهای تعطیل اقدام به صدور روادید می‌کند.

وی همچنین از سفر وزیر کشور همراه استاندار آذربایجان‌شرقی طی 15 روز آینده به ارمنستان خبر داد و گفت: این سفر موجب تقویت و گسترش روابط مابین دو کشور می‌شود.

سفیر ارمنستان تصریح کرد: کمیسیون مشترک همکاری بین دو کشور ایران و ارمنستان به‌زودی در ایروان تشکیل می‌شود.

آراکلیان با بیان اینکه آنچه برای تعامل و همکاری بوده مورد استقبال است، افزود: تبریز به‌عنوان منزلگاه بین ایران و ارمنستان است.

سفیر ارمنستان در تهران تصریح کرد: این کشور از همکاری بین استانی هم‌مرز با ایران استقبال کرده و این‌گونه همکاری‌ها را مفید می‌داند.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بالای آذربایجان‌شرقی برای این کشور روشن است و برگزاری اجلاس بین‌المللی جاده ابریشم بر سطح تعاملات اقتصادی دو کشور تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

*احداث پارک بین‌المللی حیات‌وحش در مرز ایران و ارمنستان

استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار  گفت: هموطنان ارمنی به راحتی و با آرامش در تبریز و آذربایجان‌شرقی زندگی می‌کنند.

احمد علیرضابیگی با اشاره به اینکه جاده ابریشم به‌دلیل اهمیت استراتژیک خود گسترش همگرایی در منطقه را رقم خواهد زد، گفت: حجم بزرگی از بازرگانی به کشورهای در مسیر جاده ابریشم تعلق دارد که توسعه حمل‌ونقل مسافر و کالا برای بسط تجارت بین ملت‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین از احداث پارک ملی حیات‌وحش در مرز ایران و ارمنستان با مشارکت سازمان منطقه آزاد ارس، سازمان محیط زیست و مشارکت طرف ارمنی خبر داد.

انتهای پیام/ز10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول