اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شورای شهر شیراز صورت گرفت

ورود دو عضو دیگر علی‌البدل به شورای سوم

خبرگزاری فارس: به دنبال غیبت بسیار طولانی دو عضو شورای اسلامی شهر شیراز دو عضو علی‌البدل آن به این شورا راه یافتند.

ورود دو عضو دیگر علی‌البدل به شورای سوم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در حالی که چند ماه از غیبت دو عضو شورای اسلامی شهر شیراز به دلیل درگیر بودن با مسائل قضایی در جلسات این شورا می‌گذرد، هفته گذشته فرماندار شیراز دستور حضور دو عضو علی‌البدل شورای اسلامی شیراز را صادر کرد.

رئیس این شورا پیش از ظهر امروز در دویست و پنجاه و سومین جلسه عادی و علنی شورای اسلامی شهر شیراز در این مورد اظهار داشت: پیرو مکاتبات با مسئولان این استان و شهرستان در راستای تکمیل اعضای شورای شهر شیراز که از مدت‌ها پیش 9 نفره برگزار می‌شود و به منظور جلوگیری از خلل در تصمیمات شورای شهر، فرماندار شیراز اعلام کرد دو عضو علی‌البدل به شورای شهر شیراز وارد شوند.

علی زحمتکش ادامه داد: براساس تبصره ذیل ماده هشت قانون شوراها محمد حق‌نگر و عبدالرسول میری به عنوان اعضای علی‌البدل وارد شورای شهر می‌شوند تا بنابر قانون تکلیف نهایی مشخص شود.

وی گفت: امروز بعد از یک وقفه چند ماهه برای نخستین بار جلسه شورای اسلامی شهر شیراز با حضور 11 عضو برگزار شده است.

زحمتکش از دو عضو علی‌البدل خواست تا برای فعالیت و حضور در شورا سوگند یاد کنند.

*مخالفت یکی از اعضای این شورا با قرائت سوگند

مهدی خانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر شیراز که از همراهان و همفکران اعضای غیبت کرده این شورا است، ضمن اعلام مخالفت با قرائت سوگند توسط دو عضو جدید گفت: با توجه به اینکه حکم تعلیق دو عضو غایب امروز به دست شورا و رئیس شورای اسلامی شهر شیراز رسیده است، درست نیست که اعضای جدید سوگند یاد کنند.

وی افزود: سوگند یاد کردن این دو عضو جدید به معنای رسمیت یافتن حضور آنها در شوراست بنابراین تکلیف حکم تعلیق و برائت دو عضو غایب چه می‌شود.

خانی ادامه داد: قانونی برای لغو سوگند اعضای علی‌البدل نیست پس بهتر است برای حضور دو عضو علی‌البدل با عجله تصمیم‌گیری نشود.

زحمتکش در پاسخ به سخنان خانی گفت: دو عضو جدید چه سوگند یاد کنند چه نکنند، عضو علی‌البدل شورای شهر شیراز هستند و بر اساس تبصره ذیل ماده هشت قانون شوراها تا مشخص شدن تکلیف نهایی دو عضو غایب این دو در شورا می‌مانند.

وی تصریح کرد: به محض مشخص شدن تکلیف دو عضو غایب و اعلام رای نهایی توسط هیئت حل اختلاف اعضای علی‌البدل از شورای شهر خارج می‌شوند.

رئیس شورای شهر شیراز تصریح کرد: همان‌طور که برای حضور دو عضو علی‌البدل از فرمانداری و مراجع بالاتر نامه‌نگاری صورت گرفته است برای حضور مجدد دو عضو غایب نیز باید مکاتبه شود بنابراین تا مکاتبه جدید اعضای علی‌البدل در شورای شهر حضور می‌یابند.

در ادامه خانی گفت: من خوشحال هستم تکلیف شورای شهر روشن شود تا در تصمیم‌گیری‌ها مشکلی ایجاد نشود اما با توجه به اینکه دو عضو غایب هنوز اعضای رسمی شورا هستند و از آنها سلب مسئولیت نشده است درست نیست دو نفر جای آنها بیاید.

وی خطاب به رئیس شورای شهر شیراز گفت: شما نباید تفسیر خودتان را ملاک قرار دهید.

زحمتکش در پاسخ خاطرنشان کرد: من دستور فرماندار را اجرا و بر اساس نامه فرمانداری عمل می‌کنم.

خانی در پاسخ به وی گفت: پس چرا آن زمان که فرماندار سابق در مورد غیرقانونی بودن حضور یک عضو شورا نامه‌نگاری کرد عمل نکردید.

وی افزود: امروز وظیفه من بود که تذکر دهم تا بدعت نشود چراکه معرفی دو عضو علی‌البدل به جای دو عضو اصلی که تبرئه شده‌اند غیر قانونی است.

زحمتکش در ادامه گفت: این دو عضو علی‌البدل هستند و اصلی نیستند بنابراین به محض ورود دو عضو غایب از شورا خداحافظی می‌کنند.

وی افزود: اگر همین الان نیز دو عضو غایب با حکم مراجع بالاتر به شورا بیایند می‌توانند در شورا بمانند اما تا زمانی که مراجع بالاتر اعلام نکرده‌اند دو عضو علی‌البدل در شورا می‌مانند.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شیراز گفت: اعضای علی‌البدل به صورت موقت در شورای شهر شیراز حضور دارند و به محض ابلاغ حکم دو عضو غایب می‌توانند در جلسات شورای شهر حضور بهم رسانند.

حمید رضا اسماعیلی گفت: پس از ابلاغ حکم، منتظر نظر هیئت حل اختلاف نمی‌مانیم و اعضای غایب می‌توانند به شورای شهر بیایند.

اسماعیلی تصریح کرد: حضور دو عضو غایب شورای اسلامی شهر شیراز منوط به اعلام حکم از طریق مراجع قضایی است.

خانی پس از سخنان معاون فرماندار شیراز گفت: من تابع قانون هستم.

در ادامه جلسه شورای اسلامی شهر شیراز حجت‌الاسلام محمد میری و محمد حق‌نگر به عنوان اعضای علی‌البدل شورای شهر شیراز سوگند یاد کردند.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول