اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل خبر داد

فعالیت 23 مرکز مشاوره اجتماعی در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در محور کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی آموزش مهارت‌های زندگی را در 23 مرکز مشاوره اجتماعی و خانوادگی در دستور کار قرار دادیم.

فعالیت 23 مرکز مشاوره اجتماعی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رویا احمدیان در آستانه هفته بهزیستی در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های این هفته در اردبیل اظهار داشت: در کنار این 23 مرکز خط 148 از ساعت هشت صبح تا 11 شب به شکل غیرحضوری آماده ارائه مشاوره‌های مختلف به خانواده‌ها در حوزه‌های اجتماعی است.

وی فعال بودن 22 مرکز ترک اعتیاد، پنج کمپ دایر شده در این زمینه و همچنین خط 123 برای ارائه خدمات مشاوره‌ای در بخش پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر را خاطرنشان کرد و افزود: بهزیستی استان اردبیل در حوزه پیشگیری از معلولیت‌ها و کاهش نرخ این قشر و ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف خود اقدامات گسترده‌ای را انجام داده است به طوری که در بحث پیشگیری قبل از درمان یک گام جلوتر بحث پیش‌بینی‌ها را مطرح کرده است تا آسیب‌ها به حداقل برسد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: در یک سال گذشته 12 هزار و 721 کودک در طرح غربالگری شنوایی و 46 هزار و 499 نفر نیز در بحث غربالگری بینایی شرکت کردند به طوری که این طرح در مناطق روستایی نیز با همراهی دهیاران و علوم پزشکی در حال اجراست.

این مسئول بیان کرد: در حوزه پیشگیری از تولد فرزندان معلول نیز به 55 هزار و 123 نفر خدمات مشاوره‌ای بالینی و آگاه‌سازی انجام شده است تا از دامنه مشکلات خانواده‌ها کاسته شود.

وی محور دیگر فعالیت این مجموعه را بحث توانمند‌سازی گروه‌های هدف اعلام کرد و افزود: سیاست سازمان توانمند کردن خانواده‌ها با حفظ کرامت و توجه به بازتوانی معلولان و نیازمندان است که طبق تعهد سازمان بهزیستی استان اردبیل همه ساله باید چهار درصد از خانواده‌های زیر پوشش این نهاد به مرحله خود اتکایی و خودکفایی برسند.

احمدیان یادآور شد: در یک سال گذشته اعزام کاروان کودکان مراکز نگهداری جامعه هدف را به سفر راهیان نور، کربلای معلی و مشهد مقدس شاهد بودیم تا در این حرکت برخی از کاستی‌ها و نارسایی‌ها با عنایت خداوند متعال برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود با گرامیداشت فرا رسیدن هفته بهزیستی و روز تامین اجتماعی ابراز داشت: یکی از سیاست‌های دولت خدمتگزار در سال‌های اخیر و در بحث توانمند‌سازی خانواده‌های بی‌بضاعت و کم‌بضاعت، حمایت آنها به طرق انجام گرفته که شاهکار این خدمت‌رسانی را می‌توان در حوزه مسکن و اشتغال یادآور شد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول