اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با انجام 2236 بازرسی

4737 کیلوگرم گوشت آلوده در چهارمحال و بختیاری معدوم شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: با انجام 2 هزار و 236 مورد بازرسی بهداشتی 4 هزار و 737 کیلوگرم گوشت آلوده در این استان ضبط و معدوم‌سازی شد.

4737 کیلوگرم گوشت آلوده در چهارمحال و بختیاری معدوم شد

حمید مهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: از مجموع 2 هزار و 236 مورد بازرسی بهداشتی از اماکن تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت قرمز، گوشت مرغ و ماهی در ایام تعطیلات نوروز 91 افزون بر 4 هزار و 737 کیلوگرم فرآورده غیربهداشتی و غیرقابل مصرف ضبط و معدوم شد.

وی افزود: در این ایام 66 مرکز متخلف به مراجع قضایی معرفی و یک واحد غیربهداشتی با همکاری نیروی انتظامی تعطیل شد.

مهری با بیان اینکه شبکه دامپزشکی استان از لحاظ گسترش بهداشت و سلامت دام و نظارت و بازرسی از مراکز تولید و توزیع فرآورده‌های دامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، گفت: اجرای طرح‌های مهم مقابله با بیماری‌ها و پیشگیری از شیوع بیماری‌های دامی در طول سال و فصول خاص طبق برنامه‌های زمان‌بندی شده از دیگر وظایف و برنامه‌‎های شبکه دامپزشکی است.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری دامداری را اقتصاد پایه کشاورزی دانست و گفت: حمایت از دامداران و رسیدگی به سلامت دام از وظایف مهم دامپزشکی به منظور گسترش تولید فرآورده‌های دامی و رسیدن به خودکفایی اقتصادی در این بخش است.

وی با بیان اینکه دامپزشکی به‌عنوان دانشی تجربی به شناخت، درمان و پیشگیری بیماری‌های حیوانات اهلی و درمان سایر حیوانات می‌پردازد، گفت: در این رشته همچنین به بیماری‌های مشترک انسان و دام پرداخته می‌شود و با توجه به اینکه حدود 49 درصد از بیماری‌های موجود در جهان بین انسان و دام مشترک است وجود برنامه مدون برای واکسیناسیون دام‌ها، معدوم کردن دام‌های بیمار، نظارت بر کشتارگاه‌ها و ... همه از عواملی هستند که نقش دامپزشکی را در سلامت دام و به تبع آن انسان بیان می‌کند.

انتهای پیام/س20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول