اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی در جمع دهیاران استان

حمایت از روستائیان نیازمند سازمان یا متولی مستقل است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی تاکید کرد: حمایت همه‌جانبه از روستائیان نیازمند یک سازمان یا متولی خاص و مستقل است.

حمایت از روستائیان نیازمند سازمان یا متولی مستقل است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی ظهر امروز در گردهمایی دهیاران خراسان‌رضوی که در سالن صبا صدا و سیمای استان برگزار شد، اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی خدمات به روستاها افزایش پیدا کرده ولی نیازهای آنها فراتر است، چرا که روستاها مرکز تولید هستند.

وی افزود: هم‌چنین قوت و غنای فرهنگ کار و تلاش و کسب روزی حلال در روستاها میزان آسیب‌پذیری روستائیان در برابر هجمه‌های فرهنگی و عقیدتی را کاهش داده است.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به میزان تولیدات کشاورزی استان در سال گذشته گفت: تنها در سال گذشته در استان خراسان‌رضوی با وجود خشک‌سالی‌ها شاهد تولید 7.5 میلیون تن محصولات گیاهی و دامی بودیم.

وی در ادامه با انتقاد از ادغام جهاد سازندگی در دولت هفتم عنوان کرد: ای کاش از ابتدای انقلاب اسلامی وزارتخانه‌ای مستقل پی‌گیر مشکلات روستائیان می‌شد چرا که به حق حمایت روستائیان نیازمند متولی و وزارتخانه‌ای مستقل است.

صلاحی تصریح کرد: تلاش برای کاهش حجم دولت، کار بسیار پسندیده‌ای بوده ولی در عین حال وجود نهادی خاص برای حمایت از روستائیان و خدمت‌رسانی متمرکز به روستاها امری ضروری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نام‌گذاری دهه چهارم انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری با عنوان دهه "پیشرفت و عدالت" خاطرنشان کرد: اگر به ‌نام‌گذاری چهار سال ابتدایی دهه چهارم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری توجه کنیم متوجه اهمیت ویژه بحث‌های اقتصادی می‌شویم، چرا که تحریم‌های دشمنان امروز اقتصادی است و در این راستا باید جهاد کنونی نیز جهاد اقتصادی باشد. 

مقام عالی دولت در استان در خاتمه روستاها را قلب تپنده تولید در کشور دانست و تاکید کرد: افزایش خدمت‌رسانی به روستائیان قطعاً افزایش ماندگاری، مهاجرت معکوس و رشد میزان تولیدات کشاورزی و دامی را به همراه دارد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول