اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان قم:

همه باید در زمینه امر به معروف احساس مسئولیت کنند

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان قم گفت: باید امر به معروف و نهی از منکر به یک فرهنگ تبدیل شده و همه در این زمینه احساس مسئولیت داشته باشند.

همه باید در زمینه امر به معروف احساس مسئولیت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کاظم مجتبایی امروز در همایش آمرین به معروف و نهی از منکر با رویکرد تذکر لسانی با گرامیداشت ایام نیمه شعبان ویژگی‌های دین مبین اسلام را مورد توجه قرار داد و گفت: فرهنگ عاشورا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اسلام است چرا که با بهره‌گیری از این فرهنگ انسان جان خود را در راه دین و ارزش‌ها ایثار کرده و چنین روحیه‌ای فقط مختص مکاتب دینی است.

وی فرهنگ ولایت را از دیگر ویژگی‌های بارز دین مبین اسلام برشمرد و گفت: با بهره‌گیری از فرهنگ ولایت عبور از بحران‌ها و دفاع از دین محقق می‌شود.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به نتایج فاصله گرفتن از فرهنگ ولایت افزود: هرگاه که جامعه اسلامی از فرهنگ ولایت فاصله گرفته و مردم غافل شدند دین از مسیر اصلی خود خارج شده و برای جامعه اسلامی مشکلاتی به بار آمده است.

وی با اشاره به اینکه در راه ولایت در جامعه اسلامی باید از جان خود نیز بگذریم اضافه کرد: محور اصلی در دین برای رهبری و فرماندهی، ولایت و عشق عملی به ولایت است.

مجتبایی ظرفیت دیگر دین مبین اسلام را فرهنگ انتظار دانست و گفت: فرهنگ انتظار مسیر امید و استقامت است و ادیان دیگر از این فرهنگ غنی و ارزشمند بی‌بهره هستند.

وی دیگر ویژگی در اسلام را فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطر نشان کرد: این فرهنگ هم مختص اسلام بوده و در دیگر مکاتب جایی ندارد.

فرمانده انتظامی استان قم فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را افتخاری برای دین اسلام دانست و یادآور شد: یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای تحقق پایدار اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به اینکه با امر به معروف و نهی از منکر ارزش‌های دینی در جامعه تقویت می‌شود تصریح کرد: فضای امر به معروف و نهی از منکر نباید فقط به فضای تذکر لسانی اختصاص داده شود بلکه باید امر به معروف و نهی از منکر به یک فرهنگ تبدیل شده و همه در این زمینه احساس مسئولیت داشته باشند.

مجتبایی افزود: باید برنامه‌‌ریزی شود تا طیف وسیع‌تری از افراد در فضای امر به معروف و نهی از منکر وارد شده و نهادهای مسئول با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول