اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با 22 تیرماه جاری

جشنواره طبیعت‌گردی در شهرکرد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: جشنواره طبیعت‌گردی در تاریخ 22 تا 28 تیرماه جاری در این استان برگزار می‎شود.

جشنواره طبیعت‌گردی در شهرکرد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حیدر صادقی پیش از ظهر امروز در کمیته گردشگری این اداره‌کل، اظهار داشت: با توجه به برگزاری جشنواره طبیعت‌گردی در تاریخ 22 لغایت 28 تیر در این استان لزوم همکاری در تهیه فهرست هیئت‌ها، مکاتبه و هماهنگی با کمیته طبیعت‌گردی و امور استان‌ها، اطلاع‌رسانی به تمامی گروه‌های کوهنوردی استان یا کشور، گروه‌های قایقرانی، گروه‌های ماجراجویانه، فدراسیون ورزش‌های همگانی، دعوت از گروه‌های طبیعت‌گرد، دعوت از دفاتر تورگردانان و راهنمایان تور لازم و ضروری است.

وی افزود: برهمین اساس اختصاص فضای مناسب بر روی سایت اداره‌کل برای معرفی گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره، اطلاع‌رسانی در مورد جشنواره، تهیه خبر و گزارش، هماهنگی برای تهیه پوستر و بنر، تهیه فهرست و دعوت از رسانه‌های ملی و استانی، تهیه تیزر و تبلیغات تلویزیون شهری و هماهنگی با گروه مستندساز از دیگر فعالیت‌های اجرایی توسط این اداره‌کل به شمار می‌رود.

صادقی در ادامه از صعود گروه‌های کوهنوردی شهرستان شهرکرد به قله زردکوه و پیمایش قلل دودنگ، شدنگ و کلونچی در این استان خبر داد و گفت: حدود 150 نفر از آقایان و بانوان عضو گروه‌های کوهنوردی شهرستان شهرکرد در قالب گروه‌های فراز شهرکرد، شیدا، دامون، پیام مخابرات و چکاد فرخشهر از شهرکرد به سمت کوهرنگ حرکت کردند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برنامه صعود از ورودی تونل دوم کوهرنگ، بعد از دره کول خدنگ و قبل از چشمه ماربر به صورت ستونی از طریق دره کلونچی آغاز شده و گروه همزمان با رسیدن به کاسه کلونچی در محل مشخص شده با برپاکردن چادر اقدام به شب‌مانی در مجاورت یخچال‌های طبیعی می‌کنند.

وی افزود: وجود یخچال‌های طبیعی و دائمی در دره‌های زردکوه علاوه بر اینکه سبب سرازیر شدن دو رودخانه اصلی کشور یعنی کارون و زاینده رود می‌شود، گروه‌های کوهنوردی و طبیعت‌گردی نیز برای صعود از طریق یخچال‌ها و فتح چند قله بالای 4 هزار متر این رشته کوه به استان می‌آیند.

صادقی در ادامه همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی این استان، گفت: نمایشگاه صنایع دستی از تاریخ 15 تیرماه لغایت 18 تیرماه جاری به مدت چهار روز توسط اتحادیه صنایع دستی در محل پارک بانوان شهرکرد در رشته‌های وریس بافی، چوغا، گلیم، البسه محلی، نمد و دوخت محصولات نمدی، قلمزنی، سفالگری، خاتم، قلمکار، نقاشی صورت بچه‌ها و نقاشی باتیک به صورت ورک شاپ برگزار شد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول