اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی خواستار شد

راه‌اندازی شبکه تلویزیونی غیر از شبکه استانی سهند در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی خواستار راه‌اندازی نشریه تخصصی جامع و شبکه تلویزیونی دینی غیر از شبکه استانی سهند شد.

راه‌اندازی شبکه تلویزیونی غیر از شبکه استانی سهند در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری عصر امروز در مراسم افتتاح کتابخانه و سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز اظهار کرد: در شرایط امروز ایران اسلامی به خصوص جوانان این مرز و بوم به دلیل تهاجم فرهنگی دشمن در معرض خطر هستند و این مسئله مسئولیت متولیان فرهنگی را برای ارائه برنامه‌هایی مناسب آنان دو چندان می‌کند.

وی تصریح کرد: دشمن از راه‌های مختلف نظیر برنامه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های گوناگون که راه‌اندازی کرده است درصدد فروپاشی خانواده‌ها بوده و سعی دارد از این راه به ایران اسلامی لطمه زده و آن را از درون متلاشی کند که به خواست خداوند متعال و هوشیاری ملت ایران موفق نخواهد شد.

امام جمعه تبریز گفت: مسئولان و دست‌اندرکاران امور جوانان و به طور کلی دولتمردان ایران اسلامی اگر به موقع نتوانند با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کنند فردا دیگر دیر خواهد بود و برای برنامه‌های تخریبی دشمن باید برنامه داشته و آن را بی‌اثر کنند.

آیت‌الله شبستری تصریح کرد: عرفان‌های کاذب، فساد اخلاقی، تهدیدات فرهنگی و نشانه رفتن خانواده‌های ایران اسلامی برنامه‌های دشمن برای ضربه زدن به نظام است که باید مسئولان در برابر آنها مقاومت ایجاد کنند و با تهیه برنامه‌های جذاب و جوان‌پسند توطئه آنان را خنثی کنند.

وی گفت: امروز کتابخانه مجهز با امکانات مناسب برای جوانان در مصلای حضرت امام تبریز افتتاح شد تا بتواند بخشی از امور مربوط به نیاز فرهنگی جوانان و دیگر اقشار را فراهم کند.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه منبر رفتن و بیان آموزه‌های دینی را برای مقابله با تهاجم فرهنگی کافی ندانست و خواستار اجرای برنامه‌های زیربنایی در خصوص امور فرهنگی شد.

امام جمعه تبریز گفت: هرچند در شرایط امروز بحث اقتصادی دیگر مسائل را تحت‌الشعاع قرار داده است اما اگر در امور فرهنگی و ارتقای آن چاره‌اندیشی نشود اهداف نظام و پیشبرد آن مشکل تامین خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد مصلای امام خمینی (ره) تبریز نیز در این مراسم گفت: این کتابخانه یکی از مجهزترین کتابخانه‌های کشور است که در سایه حمایت‌های مسئولان استانی و به خصوص نماینده مقام معظم رهبری در استان امروز افتتاح می‌شود.

حجت‌الاسلام موسی محمدی افزود: این مجموعه علاوه بر اینکه شامل کتابخانه و سالن آمفی‌تئاتر است دارای واحدهایی نظیر واحد اداری، مهد کودک، سرویس‌های بهداشتی و حمام نیز است.

وی در تشریح قسمت‌های مختلف این کتابخانه دو طبقه‌ای گفت: این کتابخانه 4 هزار و 100 متر وسعت دارد که به عنوان مثال از این مقدار وسعت، 350 متر به موزه ،400 متر به مخزن کتب عمومی، یک‌هزار و 200 متر به دو مخزن کتب مرجع اختصاص یافته است.

محمدی گفت: این کتابخانه از  دو بخش مجزای خواهران و برادران تشکیل شده است که در قرائت‌خانه 500 نفر در طبقه اول و در طبقه دوم یک‌هزار و 800 نفر به طور همزمان می‌توانند مشغول مطالعه شوند.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول