اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

آبگرم گاومیش‌گلی به تعهدات عمل نکند تعطیل می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: متولیان و گردانندگان مجموعه آبگرم گاومیش‌گلی اگر به تعهد در پذیرش متناسب با ظرفیت عمل نکنند این مجموعه تعطیل می‌شود.

آبگرم گاومیش‌گلی به تعهدات عمل نکند تعطیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری صبح امروز در جلسه تخصصی کار گروه سلامت و امنیت غذایی که در فرمانداری سرعین برگزار شد، اظهار داشت: این مجموعه بر اساس ارزیابی‌های انجام شده خارج از ظرفیت خود که 400 نفر است اقدام به پذیرش در هر سانس می‌کند به طوری که بیش از یک هزار و 500 نفر ورود مسافر و گردشگر به این آبگرم نه تنها نارضایتی دیگران را به دنبال داشته بلکه سبب شده است در داخل محدوده آبگرم نیز با دایر کردن رخت‌آویز مسافر پذیرش کنند که این خود مشکلات بهداشتی متعددی را فراهم کرده است.

وی بیان داشت: قرار نیست سرمایه‌گذار بخش خصوصی با زیر پا گذاشتن تمام اصول و تعهد شرایطی را به نفع خود رقم بزند که اسباب نارضایتی مسافران و گردشگران فراهم آید که ما از مسئولان خواسته‌ایم با تذکر و گرفتن تعهد از فرد بهره‌بردار در صورت عمل نکردن به تعهدات ظرف 48 ساعت این مجموعه پلمب شود.

صابری از مجموعه‌های نظارتی، پشتیبانی و متولیان حوزه گردشگری خواست نرخ‌گذاری آبهای گرم  نظیر گاومیش‌گلی یک هزار تومان، ایرانیان 8 هزار تومان، سبلان 4 هزار تومان و قهوه سویی 5 هزار تومان را به صورت دقیق و کارشناسی شده مورد ارزیابی قرار دهند تا یک نرخ عادلانه و قانونی بر اساس ظرفیت‌ها و ارائه سرویس و خدمات با در نظر گرفتن ظرفیت پذیرش در هر سانس تعیین شود تا در دستور کار و ملاک عمل فعالان آبهای گرم قرار گیرد.

استاندار اردبیل در ادامه هر گونه افزایش قیمت در مجموعه‌های آبگرم را غیر قانونی توصیف کرد و افزود: ما بیشتر از آن که به فکر درآمدزایی از منابع مختلف باشیم به فکر سلامت و امنیت مردم و مسافران هستیم و نباید شأن ییلاق ایران را با چنین رفتارها و عملکردها زیر سئوال ببریم.

صابری با انتقاد از گرانی‌ها در شهر سرعین به ویژه گرانی نان و کیفیت نامطلوب پخت در این شهر ابراز داشت: در حال حاضر در شهر قم و مشهد به عنوان شهرهای میزبان هزاران گردشگر و مسافر، ارزاق و مایحتاج مردم ارزان‌تر از سایر شهرها عرضه می‌شود تا با جلب رضایت مسافر و گردشگر زمینه تبلیغ برای حضور دیگر افراد نیز فراهم آید در حالی که در شهر سرعین با گران‌فروشی نه تنها اسباب نارضایتی مردم را فراهم می‌کنیم بلکه این امر سبب یک تبلیغ منفی در حوزه گردشگری می‌شود.

وی در ادامه موضوع کنترل آب شرب شهرها و مناطق روستایی و نظارت بر مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی و فروش آنها را یادآور شد و گفت: در این زمینه باید از هرگونه اهمال و تبعیض در برخوردها جلوگیری کنیم و اجازه ندهیم عده‌ای با سلامتی مردم بازی کنند.

استاندار اردبیل بیان کرد: در کنار تعطیلی مراکز غیر بهداشتی عرضه کننده مواد غذایی و نصب پارچه‌ نوشته‌ای در این مکان‌ها، شایسته است صنوف رعایت کننده موازین بهداشتی، سد معبر و همچنین بازاریان منصف مورد تشویق قرار گرفته و حتی در نماز جمعه از آنها تجلیل شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول