اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی اردبیل:

ادارات در خرید هدایا صنایع دستی را فراموش نکنند

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ادارات استان اردبیل در خرید هدایا، صنایع دستی را فراموش نکنند.

ادارات در خرید هدایا صنایع دستی را فراموش نکنند

علیرضا دباغ‌عبداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل به مصوبه دولت در بودجه سال 90 مبنی بر اختصاص یک دهم درصد اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌های دستگاه‌های اجرایی نسبت به خرید صنایع دستی اشاره کرد و اظهار داشت: در این حوزه با توجه به وظایف و اختیارات خود اقدام کرده‌ایم و بنده از ابتدای امسال که در این پست مشغول فعالیت شده‌ام پیگیری‌های و مکاتبات متعددی را از طریق استانداری و ادارات مختلف داشته‌ام تا بتوانیم در این زمینه ادارات را مجاب به خرید محصولات صنایع دستی کنیم.

این مسئول بیان داشت: در این ارتباط بیشترین همکاری را بنیاد مسکن استان با ما داشته و متاسفانه برخی از دستگاه‌ها نیز در این زمینه هیچ اقدام و حرکتی انجام ندادند.

وی افزود: قرار است معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و همچنین معاون صنایع دستی در روزهای آینده گزارشی از اقدام دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف در تخصیص یک دهم اعتبار برای خرید صنایع دستی به رئیس جمهور ارائه کنند تا در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

معاون صنایع دستی اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: برنامه‌ای برای برگزاری نمایشگاه منطقه‌ای و استانی در شهرستان‌ها در ایام تابستان نداریم چرا که دلیل ندارد در شهرستانی به مانند پارس‌آباد نمایشگاهی برگزار کنیم تا مسافری که در این شهرستان حضور دارد اقدام به تهیه و خرید محصولی نظیر ورنی کند.

وی افزود: در مرکز استان به عنوان محل تجمع مسافران نمایشگاه منطقه‌ای را دایر کردیم تا کلیه محصولات صنایع دستی صنعتگران و هنرمندان در این مکان عرضه شده و محصولات با کیفیت برای مسافران عرضه شود.

این مسئول در ادامه از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در شهریورماه امسال در اردبیل خبر داد و گفت: بیشتر انرژی ما صرف حضور و مشارکت صنعتگران صنایع دستی استان اردبیل در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی می‌شود.

دباغ‌عبداللهی اظهار داشت: اخیرا نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی تهران برگزار شد که با توجه به وسعت استان اردبیل و تعداد صنعتگران صنایع دستی نسبت به سایر استان‌ها غرفه زیادی به این استان با توجه به تنوع محصولات تولیدی اختصاص یافته بود به طوری که در 25 غرفه صنعتگران و هنرمندان ما توانستند بهترین نمایش از این هنر صنعت را عرضه کنند.

معاون صنایع دستی اردبیل تصریح کرد: قطعاً با حضور در نمایشگاه‌های سراسری و بین‌المللی می‌توانیم بازار مطمئن و پایداری را برای عرضه محصولات پیدا کنیم که برقراری این بازار مطمئن تنها راهکار ارتقای تولید صنایع دستی و تضمین اشتغال در این حوزه است.

وی بیان داشت: وقتی برای فرد تولیدکننده بازار پیدا شده و نگرانی از بابت آینده شغلی و فروش محصول نیست به یقین این عرصه تقویت شده و رونق مضاعف پیدا می‌کند.

دباغ‌عبداللهی در پایان به خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: سیاست دولت نیز بر همین مبناست تا با تقویت جبهه صادرات صنایع دستی بازار مطمئنی برای تولیدات کشور فراهم کرده و این بخش روز به روز تقویت شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول