اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان برنامه پنجم توسعه انجام می‌شود

الکترونیکی شدن 70 درصد عرضه خدمات دستگاه‌های اجرایی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری آذربایجان‌غربی گفت: 70 درصد عرضه خدمات دستگاه‌های اجرایی استان به مردم تا پایان برنامه پنجم توسعه به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

الکترونیکی شدن 70 درصد عرضه خدمات دستگاه‌های اجرایی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علیرضا سهندی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اظهار داشت: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان به عنوان تنظیم‌گر مناسبات بخش خصوصی و دولت نقش مهمی در الکترونیکی شدن خدمات دولتی در استان دارد از این رو باید به صورت جدی‌تر و با مشارکت موثرتر در ساماندهی امور تجارت رایانه‌ای نسبت به تحقق اهداف توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عمل کند.

وی افزود: با تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور درکارگروه فاوا و در راستای توسعه حوزه فناوری اطلاعات و گسترش خدمات الکترونیکی، 100 درصد عرضه خدمات بین دستگاهی و 70 درصد عرضه خدمات دستگاه‌های اجرایی به مردم تا پایان برنامه پنجم توسعه به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

سهندی اولویت‌های اساسی در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور را یادآور شد و گفت: هفت اولویت اساسی در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور وجود دارد که بخش خصوصی باید به صورت جدی در تحقق آنها وارد عمل شود چرا که در این زمینه بخش خصوصی می‌تواند نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی ارائه خدمات دولتی و توسعه سلامت و رفاه اجتماعی را از اولویت‌های اساسی در توسعه فناوری ارتباطات استان خواند و اضافه کرد: توسعه زیر ساخت‌های فناوری اطلاعات، گسترش امنیت فضای مجازی، توسعه تجارت و بانکداری الکترونیکی و توسعه فرهنگ ایرانی اسلامی در فضای مجازی از دیگر اولویت‌های اساسی در این زمینه هستند.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری خاطرنشان کرد: ایجاد رقابت بین دستگاه‌ها، دسترسی آسان به خدمات، تسریع در رفع مشکلات مردم، نشر فرهنگ، افزایش آگاهی مردم و صرفه‌جویی در وقت و انرژی از مهم‌ترین مزایای الکترونیکی شدن خدمات است.

در ادامه این نشست نمایندگان و مدیران سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان و اعضای اتحادیه خدمات رایانه‌ای با بیان مشکلات خود به ارائه پیشنهاد در ارتباط با فعال شدن بخش خصوصی در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات پرداختند.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول