اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان خبر داد

بیشترین اختلال کم‌کاری مادر‌زادی تیروئید در کرمان

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان‌ گفت: شیوع اختلال کم‌کاری مادرزادی تیروئید در کرمان در مقایسه با کشور بیشتر است.

بیشترین اختلال کم‌کاری مادر‌زادی تیروئید در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محسن گرکانی‌نژاد پیش از ظهر امروز در همایش کم‌کاری نوزادی تیروئید و پیشگیری از عوارض آن در محل فرهنگسرای کوثر‌ اظهار داشت: از هر یک هزار کودک متولد شده در کشور یک نوزاد به کم‌کاری مادر‌زادی تیروئید مبتلا است.

وی ابراز داشت: در حالی که این رقم در کرمان سه نوزاد مبتلا به این بیماری تیروئید است.

گرکانی‌نژاد وضع تغذیه مادران در دوران بارداری را یکی از عوامل بروز بیماری کم‌کاری تیروئید دانست و گفت: ازدواج فامیلی نیز در بروز این بیمای مؤثر است، تشخیص به موقع اختلال کم‌کاری نوزادی تیروئید می‌تواند از بروز مشکلاتی مانند عقب ماندگی ذهنی کمک کند.

وی با بیان اینکه درمان این اختلال خطری برای نوزاد ایجاد نمی‌کند، عنوان کرد: انجام آزمایش کم‌کاری مادر‌زادی تیروئید حتی در نوزادانی که هیچ سابقه خانوادگی در ابتلا به این بیماری را ندارند، نیز باید صورت گیرد.

علی‌اکبر حق‌دوست اپیدمیولوژیست نیز در این همایش گفت: کم‌کاری تیروئید مشکل مادر‌زادی است که از هر 300 تا 400 نوزاد یک نفر به ابن بیماری مبتلا می‌شود.

وی با بیان اینکه انجام آزمایش نوزادان برای تشخیص بیماری کم‌کاری تیروئید ضروری است، اظهار داشت: این آزمایش در روزهای ‌سوم تا پنجم تولد باید انجام شود.

حق‌دوست همچنین یکی از دلایل افت ضریب هوشی در افراد را‌ کم‌کاری تیروئید عنوان کرد و گفت: انجام آزمایش و شرکت در طرح غربالگری نوزادی تیروئید باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول