اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

400 میلیون تومان از مسکن و شهرسازی طلب داریم

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: شهرداری اردبیل بیش از 400 میلیون تومان از مسکن و شهرسازی طلب دارد.

400 میلیون تومان از مسکن و شهرسازی طلب داریم
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای شهر اردبیل اظهار داشت: ما باید یا از کنار این مسئله بدون توجه به عواقب کار گذر کنیم یا اگر می‌خواهیم مشارکت‌کننده‌ای جذب کنیم باید برخی از مسائل مطرح شده را به جان خریده و با هدف کمک به توسعه شهر خود از سرمایه‌گذار به هر نحو ممکن حمایت کنیم.
شهردار اردبیل با اشاره به اعلام آمادگی سرمایه‌گذار طراح و مجری پل مکانیزه عابر پیاده در دو نقطه شهر اردبیل ابراز داشت: اگر شورای شهر در این زمینه مجوز صادر کند سرمایه‌گذار طرح قرار است این پله برقی‌ها را در دو نقطه میدان بسیج و حافظ اردبیل اجرا کند که هزینه هر مورد از این پله 1.5 تا 2 میلیون تومان است.
این مسئول به برخی از پیشنهادات سرمایه‌گذار طرح برای استفاده از زیر پله این فضا برای راه‌اندازی مجموعه خدماتی و فروشگاهی و همچنین ضرورت توجه به عنصر تبلیغات در پیشانی این پله برقی اشاره کرد.
وی گفت: در قرارداد خود در نهایت دقت تلاش می‌کنیم تا بحث نگهداری و هزینه‌های ناشی از آن را از موضوع تبلیغات منفک کرده و هر کدام را در بندهای قرارداد خود با سرمایه‌گذار به صورت شفاف و روشن مورد دقت و توجه قرار دهیم.
شهردار اردبیل سهم شهرداری را از این سرمایه‌گذاری به نفع توسعه اردبیل مناسب و مطلوب توصیف کرد و افزود: ما با اخذ ضمانت بانکی از سرمایه‌گذار طرح می‌توانیم با خیال راحت فعالیت‌های خود را در حوزه نگهداری از پله برقی‌ها و رفع نواقص آن انجام دهیم.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به پرداخت نشدن 50 درصد حق‌السهم مسکن و شهرسازی از قبل از ارائه پروانه ساخت در فضاهای بافت فرسوده ابراز داشت: در این زمینه شهرداری اردبیل بیش از 400 میلیون تومان از مسکن و شهرسازی طلب دارد که با استناد به مصوبه مجلس در پرداخت 50 درصد ارائه تخفیف به سازندگان بنا در بافت‌های فرسوده امیدواریم هر چه سریع‌تر این مطالبه پرداخت شود.
شهردار اردبیل ادامه داد: بر اساس قانون برنامه پنجم هر تخفیفی ممنوع است مگر آنکه دولت تامین هزینه تخفیف را در بودجه سالانه خود ببیند که در رایزنی اولیه با وزارت راه و شهرسازی آنها اعلام کردند که ردیف مستقلی برای این کار در نظر گرفته نشده است و اگر تا پایان سال اعتبار این تخفیف‌‌ها تامین شود آن را به شهرداری پرداخت می‌کند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول بیان داشت: ‌اعضای شورای شهر اردبیل با تداوم اعمال تخفیفات به مودیان بافت‌های فرسوده تا آخر امسال موافقت کرده‌اند و در پایان سال قرار است شورای شهر درصورت همکاری نکردن وزارت راه و شهرسازی در این زمینه تعیین تکلیف کند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول